Suss von Ahn: "Zeldas Park" och "Train to Stockholm"

För en dryg månad sedan hade jag aldrig hört talas om Suss von Ahn. Sedan bodde jag en natt på Bromma Flyghotell där man har jazzkvällar i källaren ibland. Just denna kväll spelade Suss med back-up! Med en kopp te och några mackor kunde jag avnjuta Suss coola jazz-/softmusik. Bad att få köpa Suss skivor vilka kom med posten efter några dagar och jag har blivit positivt överraskad. Denna musik är kanske inte det jag normalt lyssnar på men detta är perfekt "After eight musik" om ni förstår vad jag menar. En "after eight" tar man efter maten, man varvar ner, lutar sig tillbaka och softar lite.  Då är detta perfekt. Ändå finns det en mycket tilltagande "Beat" i vissa låtar men främst känner jag för denna musik när jag vill varva ner. Så mycket bra musik det görs och nog borde Suss nå fram till en större publik, det kanske hon redan har och jag kanske bara är okunnig i denna musikgenre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0