Syd James i Los Angeles och i TV! Updated April 26.

Syd James intervjuad på TV: http://www.twcsocalnews.com/  info från mailen:
Dear Syd,

It will be posted at www.twcsocalnews.com after it airs on Time Warner Cables CNN Headline News channel, you'll find it in the "Greater LA" Bureau. At this time we don't have a date set but it should air sometime in May. Look for the titles Hollywood & Highland or Kodak Theater something like that. Also when you visit the site we would appreciate it if you could post a comment about us, our bosses love to see that and it helps keep us out doing stories in the neighborhood!
XXXXX (Syd tagit bort)





LA är USA nästa största stad. C a 10 miljoner innevånare och staden breder ut sig något alldeles väldigt. Raka gator, skyskrapor och en oändlig massa typ mobile-homes. Bor på 31 våningen och kan skåda ut över andra högbyggen där skyltar med namn som "Wells Fargo" blinkar på taken. Allt känns jätteamerikanskt. Såg den berömda skylten "Hollywood" på bergskanten från hissen. Långt därborta i soldiset. Ändå ganska lugnt och stillsamt där jag bor (peppar, peppar). Undrar om det fins några bra skivaffärer i denna stad? Dollarn är ju så billig nu så man kan kosta på sig en liten extra CD-box kanske. (Det blev ett par med Warren Zevon)
image14

S Figureo Street LA tisdag 15 april 2008
Foto Syd James

Var det någon som uppmanade Syd James att ta kort på några som "stack ut", varsågod säger vi då:

image18
Walk of Fame. Bilden kostade 1$
Foto: Syd James



image21
Köpte hans DVD för 3,50 , dedikerad och jag har lovat recensera
Foto: Syd James

image22

Stålmannen med polare på Hollywood Blvd
Foto Syd James
image23

Hollywood Blvd. LA Fire Dep under utryckning.
Foto: Syd James


Hollywood Blvd
Foto: Syd James

image26
Dodger Stadium. tar 56 000 åskådare. Ligger där Chavez Ravin en gång fanns. Detta har skildrats av Ry Cooder på CD:n med samma namn. Häpnadsväckande, jag åker buss hit ut och hade sällskap med Dodgers parkeringsvakter, match ikväll. Den ena kraftigare än den andra.
Chavez Ravin var ett mexikanskt, mycket trivsamt område innan det exploaterades för Dodgers. Vad jag förstått lite grann av ett "justiemord".

image31

Träffade denne "Cop" vid 7th Street. Han ville lägga undan sin cigarr innan jag tog kortet, det tyckte jag var helt OK.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ta kort på hur ditt hotellrum ser ut och inte bara ett kort. Ta kort på utsikten (Hollywoodskylten), om du går förbi så kan du ta kort på Walk of fame. Håll utkik efter kändisar. Titta på de som sticker ur.

/ Sofia

2008-04-16 @ 17:50:36
Postat av: Lars

Jaha... Som Leksing vet jag inte om detta är häftigt eller inte. Ejendals arena versus Dodgers stadium. Var är isen? Var är superstars? Var är trycket? Är jag insnöad? Kanske det. Nåväl, jag har aldrig varit i staterna! Jag vill dit, vore häftigt! Syd James, vad gör du overthere? Finns det inga ambulanser fotograferade under utryckning?
Fredag kväll... Satt och lyssnade på två av Jackie Levens skivor jag fått av dig. Det är otroligt bra musik. Välkommen hem till Sverige!

2008-04-19 @ 00:03:10
Postat av: Syd James

Bäste Lars, Jag har varit på jobb i Los Angeles. Men visst Ejendahls och Stars slår Dodgers vi är helt överens. En basebollmatch pågår i c a tre timmar, två liter cola och 1,5 kg popcorn.
Visst är Jackie Leven bra? Tänk att han fick gömma sig ohörd så länge! Sånt otroligt djup i hans musik, en ljudupplevelse.

2008-04-26 @ 23:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0