Den förklarande texten oförklarlig? Syd undrar över busstidtabellen....

Jag åkte tåg till Göteborg idag och fann en lapp med "Ändringar och rättelser i tidtabellen" utgiven av Dalatrafik.  När jag läste den undrade jag om det inte hade varit bättre att låta bli. Frågan är om något var rätt i originalet, jag räknar till ändringar på sammanlagt 33 sidor. Nu är allt klarlagt efter att ha läst rättelserna eller blev det klarlagt egentligen? Döm själva. Några skrivningar tycker jag är speciellt bra: (nej allt är exakta citat, jag skojar inte, Syds anm.)

" Sida 17 & 19 Linje 5/205. Den förklarande texten för anmärkningen N har ett felaktigt datum. Det skall vara:N=Nattrafik går oavsett om lördag är röd dag eller inte. Nattrafik går även 25/12, 31/12 och 30/4. 1/11, 25/12 och 6/6 körs nattrafiken också som en lördag."

Då vet vi, men linje 5/205 är nog säkrast att ta på fredagar.

Fler förklaringar ur "Ändringar och rättelser i tidtabellen".

" Linje 170. På linje 170 tur 2 har avgångstiderna halkat snett. Turen går kl 8.12 från Särna motellet och ankommer....."

Vintern kommer tidigt uppe i norra Dalarna så där är väl lätt hänt att halka snett..

Ja, vi kör Tur 127 också när vi ändå är i gång:

"Linje 127. Linje 127 tur 1 går skoldagar måndag-fredag (och inte enbart måndag, onsdag, fredag som det står i tidtabellen). Tisdagar och torsdagar avgår bussen från Rånäs gamla skolan kl 7.13 - i övrigt går bussen samma väg och har samma avgångstider alla skoldagar."

Självklart är det så, vad är det att fundera över? Nej det är noog bara Syd som är en ovan bussresenär. Jag skall köpa den där tidtabellen tror jag.

Buss på!

Kommentarer
Postat av: Erika

Om man inte är förvirrad innan man läser den där tabellen, så lär man ju vara det efteråt...

2008-12-12 @ 23:11:07
URL: http://priggles.blogg.se/
Postat av: Syd

Så skönt, jag trodde att ALLA andra förstod...

2008-12-16 @ 09:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0