En vecka i Syds liv- en tillbakablick på framtiden-

Tisdag kväll, december. Äntligen ett vackert vinterlandskap att titta ut på. Snötyngda grener, ett nytt härligt ljus. Har precis druckit en kopp te och hjälpt yngsta dotter Syd att avsluta en uppsats om Sitting Bull. En klok man Sitting Bull. Ni som såg Neil Youngs turné i samband med skivan Broken Arrow vet att det fanns ett Sitting Bull citat som följde med. Kloka ord: "Let us sit down and talk about what we can do for our children", äger giltighet likaväl idag som igår. Idag hade Sitting Bull kunnat vara indianernas Barack Obama. Konstigt nog dog Sitting Bull bara sex år innan min morfar föddes.
Måndag kväll: Liverpool-West Ham, främst pg a starkt målvaktsspel klarade The Hammers 0-0. Reklamtrycket på tröjan borta, ersatt av en siffra. Den isländska sponsorn har gått i konkurs. Kom ihåg Syds tidigare profetia: West Ham kommer att säljas. Tog en försiktig joggingrunda efter? förkylningen. Nja kanske för tidigt.
Söndag: Idag var det mycket fotboll; Man City-United, Chelsea-Arsenal och andra hemmaförlusten för Chelsea. Har mött Liverpool, Manch U och Arsenal hemma och enbart tagit en poäng. Avgör detta striden i år? Målat tak! Kört igång träningen för LAGET no 1.
Lördag: Mycket borta idag, först till Fa och sedan till Fa, trevligt var det. Målat tak! Körde mycket Lundell på CD.n idag. En underbar morgon. Har ni läst Lundell, varit på Österlen så känns mycket på Omaha bekant.
Fredag kväll: Mora borta för Leksand, seger med 5-3 men jag är inte imponerad. Framförallt tycker jag backspelet är taffligt.
Torsdag: Jag kommer att göra en hel arbetsvecka på hemmaplan, det är andra gången på 21 år! Egentligen häpnadsväckande. Skulle ha varit i Hamburg igår men det blev inställt, skönt för det är en riktigt besvärlig förkylning det här.
Onsdag: Gjorde pizza åt unga gardet Syd ikväll. Tog en själv också, ingen lunch idag -heller. Mår inte så där speciellt bra. Lyssnade igenom spår på nya CD. Mer övertygad, vilken kanongrej! Vilken affär!
Tisdag: Idag gjorde jag det! Århundradets skivaffär; jag var själv, först? Utförsäljning på stadens bibliotek. En kassa CD plockade jag ihop, 61 CD 50 spänn, I´m in heaven. Nådde över 10000 varv med min power-ball! Jag är en lycklig man som Lundell skulle ha sjungit på bibblan idag!
Måndag: Jobbigt att jobba när man låter som en hes mes. Likabra att jobba via mailen, ingen hör vad jag säger ändå. Dj--la förkylning säger jag. Styrelsemöte på kvällen i Ö. Gick bra. Vad trött jag är. Gjorde mina obligatoriska armhävningar och sit-ups. Jag gör jag mina 50-60 per kväll, varje kväll så blir det en 16-17000 per år, enkel men effektiv träning.

Och så var det dags att skotta snö, denna tisdag kväll, i verkligheten, i Sverige,  idag.

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha! Hes mes!

2008-12-03 @ 08:49:22
URL: http://priggles.blogg.se/
Postat av: "sydsyrra"

lungen teddä me träninga te förkylningen är över

2008-12-03 @ 08:59:45
Postat av: Syd James

jo ja vet att en inte ska rusa iväg för tidigt men he ä jussom lite svårt. Ikväll kanske?

2008-12-03 @ 17:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0