Go morra på er ! Syd läser, ser ut och berättar

Syd har varit snäll under året och fick Roberto Saviano´s bok Gomorra i julklapp. Intressant men skrämmande läsning. Som vanligt försvann julhelgen väldigt snabbt i år igen. Och någon formtopp har man väl inte haft direkt, den här ** förkylningen är snart inne på sin fjärde vecka. Det kan inte vara dammallergi, inte nu efter all städning.
 Igår var Syd med fru Syd ute och åkte skidor, fantastiskt fint, solsken, perfekta skidor och jag tog det väldigt lugnt tyckte jag men inte då; förkylningen sämre och så lägger vi till en liten ögonblödning så nu ser man ut som en sämre boxare. Det passar i och för sig ganska bra eftersom det är Boxing day idag och en stor fotbollsdag i England och hos Syd. Men jag tycker inte att den där riktiga nerven infann sig idag, att Arsenal ledde mot Aston Villa med 1-0 i halvtid visar dock varför fotboll är så intressant, Villa hade sju åtta avslut, ett stolpskott, två ribbskott och en Arsenalräddning på mållinjen och så ligger man under med 0-1, Arsenals enda skott på hela första halvlek.
Såg ni "På spåret"? Men ni, nog kan vi väl vara ense om att det hör till vanlig grundläggande allmänkunskap att veta att Southampton FC kallas för "The Saints"? För övrigt besökte Syd redan under tidigt 70-tal Saints hemmaarena som då hette "The Dell". Vi träffade en gentleman därborta som tog oss med på en stadionrundtur, till och med in i omklädningsrummen, fick t  o m prova Mike Channons skor. Det ni, det var stort. Idag får man betala 12 sterling för en organiserad vandring utan skoprovning.
"Il Divo" har kommit in i mitt hem..................jaaahapp....................JAG har lyssnat på Jackie Leven jag......Nej nej jag menar absolut inget illa med Il Divo men det är rakt motsatt till Jeffrey Lee Pierce om ni förstår hur jag menar. (Förstår knappt själv måste jag säga).
Nu skall jag fortsätta min resa .."I Camorrans land" Go natta på er!

** Tänkte skriva "dj...a" före men tyckte det kunde vara ofint så här i juletider.


Kommentarer
Postat av: Grannen

Stackars Syd, trodde att man skulle vila upp sig när man har semester, men nästa jul kanske du slipper, ett skurschema vore på sin plats.=>

2008-12-28 @ 12:58:34
Postat av: Syd James

Tack, Syd är en hushållsnära tjänst. Dock inte avdragsgill i år men vad väntar nästa jul måntro?

2008-12-29 @ 18:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0