Nu är det snart dags för Syd nyårskrönika och spekulationer om 2009

Nu Är det dags. Nu kan Syd endera spekulera i 2008 vilket är betydligt enklare än 2009 men Syd är en utmaningarnas man och ser följande:
2009. Huvaligans år: Finanskris och lågkonjunktur fortsätter med ökad kraft. Israel och Palestinerna bråkar ännu mer. Obama avgår, Putin ingår (igen), kraftig jordbävning i Japan. Dålig sommar. Snön försvinner redan 15 januari. Leksand missar elitserien, Manchester United leder ligan med 12 poäng redan i början på mars. Ö halkar ur fyran. Nya Archive-boxen med Neil Young hinner sälja slut innan jag hinner köpa. Nej nu orkar vi inte mer hör jag mina läsare ropa och jag håller med och ser istället:

2009: Hurraropets år: Som ovan fast tvärtom om man säger så, men varför inte:

2009: Osannolikhetens år:  Den ena av bröderna Lehman får nobelpriset i Ekonomi. Hull vinner Premier league. Zlatan Zlutar. Reinfeldt gör slut med Filippa och gifter sig med Mona.  Telefonförsäljarna lyckas sälja en prenumeration på kalsonger till hela familjen Syd. TV 5.s reklamavbrott blir kortare. Syd slutar köpa skivor (det sistnämnda skulle kunna ingå i huvaligans år också, ve och fasa, jag riktigt känner hur depressionen suger tag i min skivsjäl, jag ser mig själv gå runt i en dimma, läser inte ens MOJO utan har övergått till Vakttornet, lyssnar bara på Schlagerfestivalen, går igång på en gammal raspig skiva med Larz Kristerz, ok då ny skiva med Larz Kristerz, ser ni, allt annat vore en baggis, jag skall genast logga in på nätet och beställa ett par skivor för leverans den 2 januari 2009, usch jag blir riktigt nervös när jag läser det jag skriver, huvaligen).

Syd! 2008 då skall du inte säga något om det som varit? Inte tid. Loggar in på Ginza nu. Gott Nytt År på er om vi inte hörs innan nyår!


Usch jag blev riktigt skakad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0