Rapport från en skurhink 3 (Upplösningen)

Nu har julfriden infunnit sig i hemmet. Själva upplösningen kom efter att disktrasan fått ligga i blöt över natten. De sista förargliga fläckarna på hallgolvet kunde gnidas bort. Disktrasan gnuggades  med stegrande hastighet mot fläcken och inte vips kanske men nu är den borta. Som tur är har man tränat hårt med power-ball under hösten, och jag förstår nu den högre meningen med detta. Det visade sig vara en färgfläck sedan jag målat. Men skam den som ger sig.
Nu har dammsugaren dragit en suck av lättnad, självsprickorna efter allt skurande svider, knäna är som svampar, axlarna värker, senknarr i vänster handled men nu är det rent. Och som sagt nu har julfriden infunnit sig, jag har föreslagit en ny DVD men John Mellancamp som uppesittartrevnad istället för Lotta Engberg och Bingolotto. Vi får väl se vem som är herre i sitt hus.......
God Jul på er!



Bertil 4, Ivar 27, Niklas 36, jajaja jag vet min plats......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0