Syd återhämtar sig så smått efter en underbar morgon, en underbar dag..

Fredag är en ganska bra dag i veckan. Snart helg, fint med snö ute, en helg ledig, riktigt lovande men först skall jag åka till Stockholm. Dit skall även äldsta dotter Syd med kompis följa med. Jag går upp 04.30, snabbduschar, på med tevatten och ut och hämtar tidningen. VA? Det lyser i bilen, inbrott?glömt släcka igår? nej jag har glömt nycklarna i för första gången och detta innebär att bilen är totaldöd.! Kluck , kluck låter det ungefär när man vrider på startnyckeln. Härligt; kvart i fem på morgonen, bilen död, tågtid att passa i Västerås, möten m m. Syd finner dock råd och kommer på att dra igång går inte med en automatlåda men kanske vi kan ta fru Syds bil och startkablar. Perfekt , rusar in efter nycklarna och rusar ut igen och schwwooppp, is på sista trappsteget, bägga benen rätt ut och ryggen in i trappsteget, jag riktigt hör hur revbenen knakar i fogarna men jag tycks klara mig med en lättare njurskada (lite överdrivet men ont gör det i alla fall). Nu  rusar jag inte vidare precis men får igång andra bilen samtidigt som jag åter tycker mig höra fru Syds röst. Jag hörde något  från sovrummets mörker om - "lite bensin" när jag var in efter nycklarna. Bilen startar dock, när jag äntligen lyckas få upp dörrlåset som frusit ihop, jag vänder bilen, ställer den strategisk för ikoppling av startkablar och hinner precis ta i kablarna när bilen drar en sista suck och konstaterar att bensinen nu ÄR slut. Jag använde en del kraftuttryck redan när jag var in och hämtade nycklarna och nu uppfinner jag fler. Volvo assistans!! Jag ringer;  "vi är där om 30 minuter", ja jag måste åka om max 40 så skynda er. Kommer på att jag har bensin i gräsklipparen. Tömmer den och tömmer i bilen som startar, åker och tankar, hem igen och nu har Bärgaren kommit. Och den startar ,den lilla "raringen". In efter dotter som i stressen tappar sin mobil som omedelbart slutar fungera. Det är lungt säger jag för du skrev väl upp bokningsnumret som jag sa!? Nej har bara SMS och det syns ju inte. Vi åker! skynda dig! vi får ordna något på vägen! Hittar en annan telefon, tar med den, vi skall lyfta över SIM-kortet till den, som inte är laddad! Mörker. mörker Ta min! Sätt i i min säger jag, kanske en smula irriterat, ilsket, kanske.  Men vad rädd om MITT SIM-kort!
Jag letar nu fortfarande i bilen efter tre dagar, hur ända in i h-----te kan ett kort försvinna så totalt INNE i bilen. Jag uppfann redan i fredags många nya kraftuttryck......... Dotter Syd skäms över pappa Syd och kompisen kryper ihop i baksätet. Sover? Säger inget i alla fall. Är du arg Syd? Jag är väl för i he......te inte arg!!! ARG? JAG!!!! Mitt SIM kort! Ja, men jag menade inte...det guppade till när du körde på den där snöklumpen! Kört på snöklump? Var. när? Aningen irriterad var jag nog, eller riktigt irriterad kanske...Lite stressad kanske, lite trött så där, tevattnet blev nog klart till någon annan.

Och sena till tåget är vi men vi hann och dottern kom hem välbehållen i söndags  men utan resväska som tydligen en liten tant i Fagersta fått med sig. Ojdå så förargligt det kan bli ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0