Kär och Galen

i kombination är jag kanske inte för närvarande men "Kär "är jag i Ulf Lundells musik och "Galen" vore jag väl om jag utan att lyfta en liten sedel passerade just LP;n;  "Kär och Galen" på Loppmarknaden i det lilla skånska samhället. Jag har skivan förut (minst två) men herregud nog MÅSTE man betala 10:- för ett perfekt ex av denna skiva även om man har flera sedan tidigare. En stark Lundell skiva; Kär och Galen, Öppna landskap, Lycklig Lycklig, När jag kysser havet.  Nog är väl det låtar som för evigt kommer att ingå i den Lundellska låtskatten!? Carl Michael Bellman, Evert Taube och Ulf Lundell i rakt nedstigande led.
När jag bläddrade i den samling LP skivor som låg på denna loppmarknad blir man häpen över (nej det blir man inte, man vet redan) över all sk-tmusik som producerats. Denna gång fanns osannolika dansbandsskivor med namn jag aldrig trott existera. Flamingokvintetten och Ingmar Nordströms framstår som rena fynden bland det övriga urvalet. Men, men det finns även guldkorn i till synes hopplösa dansbandhögar. Under en James Last box tittar just Lundell fram och ett leende sprider sig över Syds soldränkta nuna. Och Lundell svävar i närheten. Han sågs av en vän i Simrishamn häromdagen. Vänder jag mig om från Loppmarknaden skymtar Haväng därborta och där har Lundell varit han också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0