"Kalle Sändare" död och Sverige vinner i EM med 2-0 som är mer än 1-0

Den 13 maj insomnade Carl-Axel Thernberg alias "Kalle Sändare". Han var vår första "telefonuppringningsskojare" och har gjort många klassiker. Hur kom jag då att tänka på detta idag? Jo dödsannonsen var införd i Dagens Nyheter och i sann Kalle Sändare-anda så sägs bland annat  i den att;"Begravningen har ägt rum i Göteborg. Tänk gärna på "Gris- och Skridskoföreningen bankgiro......"". Det tycker jag verkar vara en skön förening väl i klass med tidigare, av Syd, omnämnda affärskombinationer som "Vi säljer Mjukglass och Bildäck".

Sverige vann med 2-0 mot Grekland i fotbolls-EM. Greklands "skittaktik" gick på pumpen. Men snälla ni varför skall man ha alla dessa experter som djupsinningt förklarar att ; "2-0 målet är viktigt, det ger mer marginal än 1-0 och det är speciellt viktigt för svenskarna....."Och?  Var det någon som trodde något annat? Watch up Syd lyssnar! Fotbollen har blivit allas innegrej tror jag. Det gillar inte Syd riktigt. Zlatan vad trött jag blir på alla analyser ibland.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kalle Sändare var en god representant för den speciella humor som folk besitter som är födda på trettiotalet. Svårt att definiera den riktigt... Kanske det går att säga att det är en ironifri variant av humor med underfundigheter som adelsmärke. Hursom helst är det en vänlig humor!



Jag har en släng av eksem. Det förvärras omedelbart om jag lyssnar på medias fotbollsexperters analyser. Den expert som får det att klia mest i huden är Claes Åkesson. Så fort domaren blåst för halvtid stänger jag av och vips... ingen klåda!



2008-06-12 @ 11:09:16
Postat av: Syd

Magnus Hedman är min klåda n o 1.

2008-06-18 @ 14:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0