Syd James i Baskien - ETA tar det lite lugnt efter att toppman greps

San Sebastian är ett mycket vackert ställe måste jag medge! Här har  trädgårds-Ernest gjort en insats. Tänkte nästan att man skulle kunna köpa en lägenhet med strandutsikt här där det inte är så dyrt, trodde jag. 4 millar för en trea. Tack för det. Då hade det varit bättre att shoppa för 20 år sedan då detta var ETA-land. Nu blev jag dock ganska snabbt tillfrågad av Guardia Civil om jag ville vara med på bild bland de andra grabbarna; nej det ville nu icke Syd utan istället gav jag mig ut på spaning efter grabbarna bilden.

image51

Syd James avböjde att vara med på bild utan gav sig istället ut på spaning.

Foto: Syd James

image45

Misstänkt, har han svalt en bomb? Lite likt är det han till höger på bilden.

image46

Misstänkt no 2, försöker dölja sitt ansikte men Syd återvänder dag 2! Och då!

image52

Avslöjad! Den gubben gick inte! Nu var det fel person men i alla fall. (Vän av ordning påpekar att det ser man själv att den gubben inte går - han står mest på balkongen. På spaning efter den tid som flytt eller så vänder han blicken uppåt i den branta trappen- för att spana i närtid?).

Alla bilder under spaningen tagna av Syd Undercover.

image42

Verk av Syd Ernest, kallad häst på två ben. Liten häst med stort hjärta.
Foto: Syd James

image44

Fiskar-Ernest i Biscaya.

Foto: Syd James

image53

San Sebastian.

Foto: Syd James under ett träningspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0