14 är väl inget hinder för sjutton! (English version below) och "Pang i Bygget"

Ja, jag vet att jag köpte många CD skivor när vi var i USA, närmare bestämt 14 stycken. Den enda jag så här långt är lite besviken på är Kasey Chambers. Lite för klen, inget riktigt bett i låtarna och lite för mycket familjepysmys.  Annars känns det bra, det jag lyssnat på så här långt. Jag har överfört allt till I-poden som jag också köpte- så nu är man riktigt up-to-date......
Nu föll det sig så att redan denna vecka skulle Syd åka till England på några olika möten. Klarade av Birmingham på torsdagen och anlände till London i tid för att hinna med en liten promenad på kvällskvisten. Från Sussex Gardens, tog jag höger på Edgware Road (den heter säkert något annat också för man kunde lika gärna vandra i någon arabisk stad för alla skyltar är dubbeltextade och det är mycket Halal) ner mot Marble Arch. Där svängde jag vänster ner mot Oxford Circus och vad skådar mitt öga helt plötsligt? Jo HMV-butiken! Öppen, oj då så det kan vara då, ligger den här??? lika förvånad som Mr Bean brukar vara när han skrivit födelsedagskort till sig själv, så förrrrvååånad blev jag. OK då om den nu ändå ligger här så kan man väl kika in. Nu blev det tre CD till så det har blivit sjutton de senaste 14 dagarna. 
Syd du köper alldeles för mycket skivor, säger vän av ordning. Jajjamensann! säger Syd och dessutom fick jag en till med nya MOJO! Dock kan jag glädja oroliga läsare med att det inte var speciellt mycket spännande i detta nummer. Jag skall ligga lågt ett tag nu. I alla fall till imorgon.

En sak skall ni veta, där jag bor nu där skall jag inte bo igen. Först fick jag rum fyra smala trappor upp, upp med bagaget, elektroniska nyckeln fungerar ej. Ner igen med packning. (Hiss finns ej). Hotellchefen (en lite småsur Basil) tror inte detta är möjligt och skickar med receptionisten upp igen med huvudnyckeln som inte heller fungerar. Där står jag med packningen igen men erbjuds nu vänta däruppe tills de ordnat ett annat rum. Jag väntar på ett annat rum och jag väntar. Tröttnar och går ner igen och då kommer Basil med ett nytt rum två våningar ner. Tack för det! Jag byter snabbt om och tar min promenad enligt ovan. Kommer "hem" och känner att det luktar inpyrd cigarettrökare-ligger han/hon kvar under sängen måntro? Stapplar (överdriver lite här) ner igen och erbjuds nu ett rum på första våningen. Basil ännu mer irriterad, magsår? PMS?, knappast för han är ju Basil. Rummer jag hade var rökfritt! Om någon gäst röker ändå kan inte BASIL RÅ FÖR DET , FINNS ASKKOPP? Jag svarar bara; Det luktar och det luktar signifikant! Skit i askkoppen! Nej, nej  förresten, jag tar tillbaka, man vet aldrig....
Rummet luktar OK, jag accepterar, bär ner all packning (igen) och installerar mig. Slår på TV:n, trycker på fjärr, slår på TVn igen, kontakten i?, Yes. Något annat, vet ej. Strunt samma jag har ju datorn att läsa mail på. Jag fasar för frukosten.........

English version: I bought 14 CD:s in US and another three today in London. All of a sudden....As usual, they shouted: Buy me, please buy me. A beutiful Bob Dylan Box on sale, Seasick Steve and ELP. I went to the hotel, not a total catastrophe but pretty close. Third room this night. Had a pizza at Pizza Hut and now I need water..... have to go out once more. Late now. Good night.

Jag gör sådana har Fet-markeringar för om man då på Google skriver London eller USA etc så kommer man direkt till min sida. Va? det funkar inte så. Nehej ni men nu är det nämligen så att det är : It´s possible som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0