Ingemar och Count Bishops

Jag besökte Borlänge i fredags och är jag i Borlänge så besöker jag Ingemar och skivbutiken på Borganäsvägen. Ingemar har genom tiderna introducerat många goda band och skivor, en riktig kulturgärning. Jag säger; The Brandos, Loose Diamonds, Eric Amble and the Roscoe Gang, Townes van Zandt och icke att förglömma, Australiens Paul Kelly! Bland annat! Tänk om man missat detta, hur hade då tillvaron gestaltat sig måntro? Ni som åker till Borlänge, vänd Kupolen ryggen och utför en kulturgärning; åk till Ingemar och köp skivor!


Ingemar i Skivbutiken
Photo: Syd James  (RB in USA! remember Gianna Nannini? bought in this store 1988)

Annars har lördagen gått i förkylningens tecken; lomhörd, rinnsnuva, halsont och 0-0 på Stamford Bridge, vad mer kan man begära? Men Count Bishops vart tog de vägen?: jo trots alla skivköp så blev det ett köp till, jag har letat och jag har väntat på att hitta en CD med Count Bishops. I fredags stod den där och nu skall de få läka mina öron, hörde precis att dansbandstävlingen tog slut........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0