En lördag med Townes van Zandt, Breadfan och Jackie Leven

I veckan gick Syd nästan och hoppades på lite dåligt lördagsväder som skulle ge utrymme att botanisera lite djupare i de senaste veckornas skivköp. Det har blivit en del men nu skall jag ligga lite lågt i tre veckor, sedan skall det handlas i USA. (Ni kommer ihåg att jag talat om min second-cousin som hör skivorna ropa från hyllorna: Buy me! Please buy me! Och plötsligt ligger de bara där. Han skall med och shoppa hade jag tänkt! We´ll see hur hårt den ekonomiska krisen tärt i kassan-jag har dock börjat sammanställa min köplista).
Hursomhelst; det är dåligt väder idag och familjen Syd i övrigt är ute på turné: Jag inledde morgonen med Townes van Zandt. Han dog för drygt 10 år sedan och inte varit i min samling men vid senaste besök hos Ingemar på "Skivbutiken" i Borlänge så övertygade Ingemar mig om att köpa 4-CD boxen: "Texas Troubador". Den går att spela en lördagsmorgon när övriga familjen vaknar så smått. Tillsammans medf morgontidningarna har Syd nu under förmiddagen kört nya Jackie Leven; "Lovers at the Gun Club", finns några riktigt bra Jackie Levens spår. Därefter Scott Kempner (Brandos) där det också finns några riktiga kanoner t ex spåret: "Stolen Kisses". Nu har det tyvärr slutat regna så nu känner jag att något måste göras. Först skall jag dock rensa hjärnan med "Breadfan", Budgies gamla paradnummer som ni kan hitta på You Tube också. Den återvänder jag ofta till. Och rutorna skall skallra, basen ändra takten på hjärtat och hjärnan rensas m a o VOLYM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0