Hur många gånger har inte du kära läsare under

de senaste åren 8-10 åren sagt: Men herregud det är inte klokt! Alternativt; Det här kan inte vara vettigt! Alternativt: Hur tusan har dom råd? Jag är helt säker på att du sagt detta när du hört om villapriser i London, Stockholm, Solkusten. Eller när du hört om bonusar på Skandia, Carnegie, Ericsson, Kvists Gatukök.  Eller när du hört lönen för Drogba, Zlatan eller någon NHL spelare. Många gånger tror jag du sagt så och du har haft rätt hela tiden: Nej det är inte klokt, det är inte vettigt och dom har inte råd. Det är precis det som finanskrisen nu avslöjar.
Island verkar vara dum-exemplet nr 1 för närvarande; Och t ex, ursäkta att jag tjatar; Vad har en Isländsk bankknutte att tillföra ett fotbollslag i London? Ingenting skulle jag vilja säga och därför riskerar West Ham att hamna i ekonomisk knipa. Jag undrar om det inte vara detta  som Alan C såg och drog. Jag tror det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0