McCain eller Obama, Todd eller John, Fetus eller Normans?

Frågorna är många inför Syds förestående resa till USA i mitten på kommande veckan. Jag har hela tiden sagt att McCain kommer att vinna presidentvalet. Varför då? Jo inte för att republikanen W Bush gjort någon glad men för att US-medborgaren inte ännu är redo för en kvinna (Hillary Clinton) eller en icke vit (Obama). Att Hillary utmanade ända in på det demokratiska upploppet och att Obama nu verkar leda klart har visat på en förändring trots allt. Nu har finanskrisen stökat till det och Obama är i pole position. Men racet körs inte än... Syd har inte mycken påverkan på frågan McCain eller Obama? Men jag undrar om det inte blir McCain och hockeymorsan ändå till slut.
Givetvis har jag gjort upp en inköpslista på skivsidan. 12 kandidater finns, några helt givna men en fråga gömmer sig och det är frågan om jag skall köpa Todd Rundgren´s nya eller John Mellencamp´s nya? Jag hade för flera år sedan räknat ut bägge två men tydligen har de båda kommit med starka utgåvor. Så det kan bli Todd, det kan bli John, det kan bli båda eller ingen av dem.
Nästa viktiga fråga är var inköpen skall förläggas; på Electric Fetus i St Cloud eller Norman´s Sound and Vision i New York? Jag skall givetvis ge er svaret på dessa viktiga frågor vad det lider och jag skall också försöka skildra ett Oktober USA för er i ett antal Sydrapporter om datorn vill och skrivkänslan infinner sig.
Nu tänker jag gå och lägga mig!

I bakgrunden snurrar Tom Gillams CD "never look back", spåret just nu heter: "To hell with it all", kanske inte den musik man skall lyssna på inför nattningen men det är en kanonlåt. "Let´s go down to the bank of the river........"  tonar nu ut som sista textrad.
Nej det blev en låt till; "That´s how it goes", så går det när man inte stänger av tid.  Bakom datorn ligger MOJO och lockar till ytterligare en genomläsning innan vi släcker. Clash, Santana och Seasick Steve bland rubrikerna. Och jag kan lika gärna köra sista låten också med Tom Gillam; "Carolina", 4,39 lång blir sista.
Nu blev jag törstig, måste han lite vatten, sprang sent ikväll.
Stängde jag av tvättmaskinen måntro? Jo det hade vi men torktumlaren stod på, nja nu kan jag ju lika gärna lyssna lite på låten "Big Blue Ball" med Peter Gabriel, den är perfekt att varva ned till för nu har ialla fall 4,39 redan gått. Är det fyverkeri jag hör ute? Skall kolla.
Jo det är det nog, ser inget men hör. Big Blue Ball, det heter CD:n också. Den växer, favoriter ändras hela tiden. Världsmusik. Och Peter Gabriel har jag gillat sedan Genesistiden. Få se, var har jag den där senaste Genesis CD:n jag köpte? Har någon sett.......Ja visst ja jag skulle ju gå och lägga mig. Skall bara dricka lite vatten....



................oj då är klockan SÅ mycket nu. Måste ha somnat till när jag lyssnade på den där Genesisskivan.......

Kommentarer
Postat av: Jenny

Herregud, vilken ritual innan du kommer till sängs. Om du är mänsklig borde du ju vara dödstrött, vilket du ju inte verkar vara!



NY känns ju givet för att shoppa skivor kan jag tycka. När du ändå är "over there" så passa på att impulsshoppa och låt dig överraskas vettja'. Trevlig resa!!!

2008-10-21 @ 15:51:58
Postat av: Syd James

Jag håller med dig om att NY verkar vara staden att köpa skivor i. En egen gissning är att det blir New York och St Cloud. Ritualer vid sänggåendet? Lite koll måste man ju ha innan man sover någon timme....några timmar.

2008-10-22 @ 07:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0