Måndagskväll i timmerkojan och gammalt blir som nytt.

Jag funderade länge, i alla fall någon dag, innan jag slutligen bestämde mig för att köpa Creedence Clearwater Revival "Best of". Fick fyra stjärnor i MOJO under Reissues. Har hört allt förut, både vinyl och CD så varför köpa denna? Nu gjorde jag det ändå: Kanonbra, perfekt ljud OCH ikväll öppnade jag spjällen på vid gavel och lyssnade på Disc 2 (Live 1970 -the 1970 Oakland Coliseum Performance"). Vrid upp volymen och lyssna på "Keep on chooglin´". Creedence som ni aldrig hört förut. Tinitus hit och dit ikväll är det VOLYM som gäller! Hjärtat gick in i bastakt och det var helt otroligt! Finns inte en chans, ni har aldrig hört CCR så här förut. Brutalrock! Kanon. Ja och gammalt blir som nytt och timmerkojan skakar!
Sedan lugnade jag ner mig med Peter Gabriels nya konceptalbum; "Big Blue Ball" . World music. Lyssna på spår 3 "Shadow" eller spår 7 "Burn You Up, Burn You Down".  Sista låten med Billy Cobham, Peter G, The Holmes Brothers m fl.
Vänner säg till så träffas vi och rensar hörselgångarna!
Har ni hört Kid Rock på senaste tiden, antagligen. Inledningen på den låt som körs tre gånger om dagen nu måste vara endera stöld eller omarbetning av Warren Zevon. Måste kolla. Har ni det? Kollat alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0