Syd ingår i Riksbankens panel för räntor, BNP och KPI! (+ lite musik också)

Det visste ni inte men så är det. När ni nu i fortsättningen hör vad Riksbanken tror om framtiden då vet ni att det egentligen är Syd som ligger bakom. Syd tror på en mer utsträckt period av lägre BNP. Räntorna sänks med 0,25 under kvartal 4 och ytterligare under våren 2009. BNP bottnar våren 2010.  Det där är ju ganska lätt. Svårare är det med stryktipset där BNP bottnat under en ganska lång period nu. Till de som ingår i Syds tipsbolag brukar jag hävda att vi är minst lika bra som de gamla IT-företagen innan den bubblan brast. Vi har en bra idé, en lysande framtid, stora ackumulerade förluster och behöver aldrig egentligen leverera för det är nya spelomgångar varje vecka och då...

När Syd var i Suomi så hittade jag två Neil Young som jag inte hade tidigare bland annat "Arc"; ja  Arc ja.....ja det finns tendenser att man ibland under de 35 minuterna hör "Once upon a time..." från låten Like a Hurricane. Min tolkning är/var att det är just Katrina, Ike och allt vad orkanerna heter som skildras. Förresten fick jag idag ett mail från Houston där man fortfarande saknar ström i stora delar av staden. Åter till Neil; skall ni introducera er själva till Neil Young så skall ni inte börja med denna skiva. Inte ens jag kommer att kunna spela den i övriga familjens närvaro (tror jag). Ni kan gärna söka på nätet;  "Neil Young +Arc" så finns det en hel del att läsa om detta märkliga verk. Jag tror i alla fall att min tolkning inte är helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0