Våren kom tidigt till Siljanstrakten i år också!

Nu skulle det ha varit som mest spännande; när Leksand skulle gå in i de avslutande, avgörande matcherna för att ta steget upp till Elitserien. Så är det nu inte ( i år heller)!
Men vädret är fint, och ishockey är inte någon riktigt bra sport, lite tråkigt, sömnigt, lite enahanda och alldeles fantastiskt, förr! Förr var det roligt med hockey numer blir man mest deprimerad.
Leksand skulle satsa långsiktigt nu hörde jag, å andra sidan hörde jag att de tänkte värva en 38-åring. Nu är inte ålder något stort hinder för en dúktig lirare men är man 38 år så är man inte lovande längre om jag säger så. Leksand behöver mer hjärta och det går att uppdaga. Det är något grundläggande som är fel - kan det vara kompetensen måntro?
Dessa tidiga vårar påminner mig om en numer avliden medarbetare som jag hade i Brynässtaden en gång i tiden. Vi roade oss med limerickar  ibland och han lyckades alltid få till det här med att våren alltid kommer tidigt i Leksand.

Då känns det bättre att veta att en ny Neil Young CD är på intågande i veckan. Det blir bra inför påsken det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0