Varken "pömsig", gravid eller med på G20 mötet

Jag fick en fråga av en nära vän som ringde igår när jag satt på tåget på väg mot Göteborg i arla morgonstund; Läget? 

 "-Jag känner mig som en gravid - illamående så här på morgonen"  svarade Syd "pömsigt"
Sömn brukar jag underskatta nyttan av ibland men denna morgon på tåget kändes seg. Jag satt där och var "jättepömsig" - nej det var jag ju inte alls kom jag och tänka på sedan.
I min begreppsvärld (och för alla andra ungdomar i min ålder) så är pömsig just lite trött så där på morgonen, sömnig helt enkelt. Men så är det inte nuförtiden. Nuförtiden betyder det att man är "sex...llt utmattad". Jag och yngre bror Syd använde det ordet i samband med en fotbollsträning för något tag sedan och vi fick 22 fågelholkar som tittade på oss. Numer är vi bara sömniga!

Nej gravid är man tack och lov inte och sömn är nog inte så dumt ibland, inte mat heller för den delen.

G 20 mötet i London avslutas och påbörjas idag, eller tvärtom egentligen. Ibland kan man fundera över demonstrationer och annat men nu kan man faktiskt förstå att folk blir förbannade när bonusar för 100-tals miljoner betalas ut samtidigt som förlusterna stiger.  Och Börsen har vänt - krisen över? Nej knappast!

Nu skall jag åka hem och ta en liten träningsvända tror jag. Får se hur det blir, jag känner mig lite pöm...., nej jag känner mig lite trött menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0