För en 40, 30 år sedan...

Låter kanske lite konstigt men jag hörde på radion i veckan att man hade börjat forska på någonting, vad det nu var, för en 60 40 år sedan och det var en högt studerad person som sa det så jag är i gott sällskap.....

För fyrtio år sedan var det rymdhysteri med Apollo 11 och månlandning. Nu är det vår egen Fuglesang som far runt i en omloppsbana kring jorden. Men jag tycker ändå vi skall sansa oss lite grann. Tänk på den där andra killen, Starten, han har blivit uppskjuten fyra gånger han, på bara en vecka. Då kan man snacka om astronaut!



Apollo 11, Space and Aerocraftmuseum (ungefär så hette det) Washington DC
Photo: Syd James


De värsta fotbollsbråken i England på trettio år var det i veckan! West Ham mot Millwall i ligacupen. Förvarning och 1000 poliser på plats kunde inte hejda huliganbråken. Om man läst på Huliganhistorien, och det har Syd gjort, så vet man att det finns riskmatcher, högriskmatcher och matcher mellan West Ham och Millwall. Historien upprepar sig.
You have just met the Inner City Firm!

På tal om fotboll så gör ju allas vår egen Zlatan nu debut i Barcelona. La Liga är säkert kanon, Barcelona må vara bäst och Zlatan må vara Zlatan men Syd kan aldrig älska spansk fotboll som Syd älskar engelsk fotboll. Jag gläds mer över Charltons återmarsch, eller att Nottingham Forest hade drygt 28000 åskådare på senaste hemmamatchen. Knäppt? Jajamensann! Engelska lag har jag följt sedan 9 års ålder, då var det just West Ham, och är fortfarande, efter Chelsea som dock luktar för mycket "rysspengar" för att jag riktigt skall trivas.

Johan Esk på Dagens Nyheter tog idag upp bra vinkling, jag tror nästan det är ett gammalt Syd-citat, på temat om de penningstinna spelarna som kysser sin nya klubbmärken, så här skrev Johan Esk; " Jag håller på att dra på mig en svår allergi mot spelare som skall kyssa klubbmärket så fort de dragit på sig en ny tröja". Syd har fått samma allergi! En ny pandemi?? Om John Terry i Chelsea och Steven Gerrard i Liverpool gör det så är det OK, ni andra bara hycklar!

Och så gick Ted Kennedy och dog i veckan och det är väl en 60 40 år sedan John F dog? Här vilar hans två bröder och här kommer Ted att begravas;



John Fitzgerald Kennedys grav på Arlingtonkyrkogården, Washington DC
Photo; Syd James



Robert Francis Kennedys grav, Arlington
Photo: Syd James


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0