God (H)jul SAAB och Volvo! Och GOD JUL till alla er andra!

Spyker från Holland håller på och Spöker (dialektalt e på slutet med långsamt uttal) med Saab så här i Hjultider och personalen kastas mellan dopp och förtvivlan. På Torslanda kommer kineserna snart att landa ett kontrakt och inom fem år kommer Volvo PV inte längre att finnas i Sverige! Kinesiska staten som är den egentliga spelaren måste skapa miljontals jobb på hemmaplan. Inte låter man Volvo vara här!

Enligt initierade källor finns en överkapacitet på minst 5 miljoner bilar i dagsläget! Det är många Volvo och Saab det!

Nej nu glädjer vi oss åt hjulen istället! Sällan, kanske är att ta i, men inte ofta är det så vackert kring jul som just nu. Midvinternattens köld är hård - men rättvis! Snön ligger vit på taken - tyvärr även på luftvärmepumpen. På tala om natten så hörde jag något reportage om att vi håller på att "avskaffa" natten! Inte bra för vare sig människa eller miljö!

Inte har man fått ut några julkort, inte har man fått ut sin personliga jul-CD som jag brukar ställa samman utifrån årets inköp. Den är klar till 17/18 delar men en låt till skall in, kanske två. Men låten "Merry Christmas Bastard Brothers"! med Chip Taylor måste bara in. Ikväll skall den dock bli klar sedan får Lotta Engberg med uppesittarkväll ursäkta. Ja, vi har Lotta påslagen och ja ikväll har jag lovat att spela 1:an, 2:an, 3:an

Varför sitter jag här då? Det undrar familjen också! God Jul alla läsare, jag är snart tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0