Syd siar om framtiden

Vilket är bland de svåraste man kan göra. Jag läste nyligen att man under många år följt och testat 88000 förutsägelser och prognoser från experter på skilda områden. Träffsäkerhet: Ungefär: "Även en blind höna kan värpa ett guldägg", eller "inte mycket bättre än när en apa slumpmässigt pekar på ett kort". Ibland blir det rätt men oftast visade sig att det inte alls blev rätt.

Nej då är det betydligt lättare att sia om historien.

Men nu är det så att 2010 närmar sig med stormsteg och Syds prognos är att;

snön ligger kvar ett tag till

och att

Syd kommer att köpa några CD-skivor (de är redan beställda från USA nämligen)

Annars känns det mesta lite osäkert.

Men jag hoppas att Volvo inte blir Kinaägt (trots att det är ett fint land, nåja, nu skall vi inte vara så kinkiga, jag hörde också att de avrättat en knarksmugglare idag- de måste de väl få göra vetja!)

Men jag hoppas att Saab inte blir Kinaägt (trots att det ä...ja ni vet)

Men jag hoppas att det blir fred på jorden och att alla får vara glada och pigga (jag måste kompensera lite för att jag är lite negativ till sakernas tillstånd ibland).

Men jag hoppas att nya Neil Young boxen kommer ut tidigt (trots att jag redan beställt andra skivor).

Men jag hoppas att jag hinner skriva lite mer på min blogg (trots att jag är lite negativ om sakernas tillstånd ibland och att jag redan beställt några CD skivor från Kin....nej nu rörde jag ihop det lite grann ser jag) 

Gott Nytt År på er!, så skall jag försöka klara ut det här........trots att det var en Sa, nej,  trots att jag är lite Young i sinnet - ähh jag skriver något annat sen istället)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0