Inte bara SAAB i diket (vilket Randy visste för 20 år sedan) (Randy knew 20 years ago


Det kunde gått värre för dem jag mötte utanför Pjätteryd i Småland igår! Lite fort gick det och jag höll koll i backspegeln på vad som kunde ske efter kurvmötet. Jag kände att "det där går åt helv-te", stannade, backade tillbaka och tyvärr var mina farhågor besannade. Lyckligtvis klarade sig personerna utan svårare skador. Med hänsyn till personerna som var inblandade så har dotter Syd redigerat bort bilnumret. (Syd lär sig)
Saab ligger i ungefär samma position. Sverige väntar på besked MEN det skulle Sverige inte behövt göra. Randy i USA, han med skivorna ni vet (om ni läst på i bloggen) har alltid varit en stark Saab-supporter men när han nu får snart tjugo år sedan hörde att GM skulle ta över  Saab var kommentaren: GM kommer att köra Saab i diket!
(Dear Randy, I´m telling all the Blogg-readers what you said almost twenty years ago when GM took ownership of Saab, the picture shows the symbolic status of Saab. Exactly as you said!. Acctually I was involved in a car accident yesterday!)
Jag har varit på Smålands-,Blekinge- och Skåneturné ett par dagar. Kan kallt konstatera att det var kallt där också eller som någon sa: Ja, sådana här dagar kan man kalla kalla.




E 4.an, (lite skoj där) vid Pjätteryd.
Photo: Syd James Highway Rescue Patrol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0