Turen går till Kristians stad

Såg förresten att Kristianstads damlag har problem med ekonomin. Färre sponsorer och lägre publiksiffror har urholkat ekonomin. Precis samma sak är det i Baltstaterna (inte publikt kanske men svenska banker har dopat/sponsrat Lettland et co till helt orimliga nivåer). Ni som tror att krisen är över för Swedbank och SEB läs gärna ett intressant reportage i tidningen "Filter". Jag har rekommenderat det magasinet förut och gör det igen. Passa på nu när ni har semester och tid att läsa lite fördjupande texter.



Huruvida denna herre skall gifta sig med någon i Kristianstads damlag förtäljer inte Syd men ekonomin var gemensam. Fund-raising för bröllopsfesten!
Photo: Syd James Mobile


Som sagt så togs en liten tur till Kristianstad med huvudsyfte att införskaffa en del saker till yngsta dotterns födelsedag. Jag klarade av Bokia och en skoaffär, att jag klarar Bokia är inte så förvånande men att shoppa skor DET är förvånande! Dessutom begav jag mig på söktur efter Wilcos senaste CD. Det finns en skivaffär i Kristianstad av klass och det är Skivlagret. Innehavaren och Syd är helt överens: Skivor skall köpas och ägas! Denna gång blev det Moneybrother och Tinariwen (Malirock och deltagande i Urkult 2007). Wilco tyvärr restad!



Skivor skall köpas och ägas därom är vi överens!
Photo: Syd James Mobile

Samlarmarknad i Degeberga dagen därpå! Vad samlar Syd på?? Alla vet och jag spanade in en Beatles vinyl men inget köp. Men tänk att så många prydnadssaker det finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0