Geneve i all ära men nu är Syd sur (Owner of Disco Club, please see below!)

I torsdags morse anträdde Syd färden mot Geneve genom att kl 03.00 ta bilen till Borlänge och ta det tidiga morgontåget till Arlanda. Man tror man skall vara ganska ensam på Borlänge station när tåget rullar iväg 03.52 men icke då. Peace & Love pågår som bäst och många pendlar tydligen till festivalen. Det gör jag också, pendlar alltså, inte till Peace & Love detta år (heller) trots många bra artister. Men nu drar vi mot Geneve och möten i dagarna två. Ni vet väl för övrigt att den gamla klämmiga Deep Purple truddelutten "Smoke on the water" har sitt ursprung från Genevesjön?

Jag inledde med ett klart misstag vid ankomsten till hotellet; incheckning och så tänkte jag mig en liten macka och iväg. Jag pekade på något som liknande en macka och det var det väl delvis också; en rejäl club-sandwich. Syd blev mätt och detta är givetvis helt förödande när man sovit fyra timmar och gått upp kl 03.00. Sitta ner efter lunch och lyssna i en stor sal. Gissa, man faller i total koma! Plågsamt är det och detta med lunch är inte bra. Äter man lunch och är trött då faller man i komaliknande tillstånd vare sig man sitter på möte, föreläsning eller i bilen. Inte alls bra. Är man trött och hungrig klarar man sig, hungern håller en vaken.....och mina vänner hungriga vargar jagar bäst! M a o mina matvanor är nog rätt bra!


 Den förödande Club Sandwichen (dock väldigt god och ....väldigt dyr)
Photo: Syd Jameszzzz



Kaffet blev räddningen och så kunde kroppen köra till mittnattstid med mail och Sky news där Michael Jackson avlider i stort sett i direktsändning. Rest in peace !(RIP, kommer ni ihåg att när Frank Lampards mamma dog så.........vi tar det längre ner)

Idag tog jag mig hemåt igen med flyg från Geneve till Zurich och vidare till Stockholm för att ta tåget till Borlänge och vara hemma vid 21.30-tiden. Jo hejsan! Klockan på Uppsala station visar just nu 22.55. Flyget från Geneve försenat p g a åska och så missade man Stockholmsplanet i Zurich. Och nu; alla kvinnor i världen, alla kvinnor som jag känner, döttrar, fru och fotbollstjejer detta är inte riktat till er som kollektiv MEN!

Varför måste de som bokar om biljetter när de själva ställt till det vara så förba..at sura och tvära? Nu tänkte de skicka mig runt halva Europa och inbilla mig att jag kan ta mig hem från  Stockholm på morgonsidan (nej 03.52 går från Borlänge). Det fanns en direktflight till Stockholm men den var fullbokad! Är det riktigt säkert det? frågar Syd. Det är inte så att ni tjuvhåller biljetter med högre status? Nej. eller Nein!

Supervisorn tillkallas, en riktig surkä..ing (obs kom ihåg kvinnor detta är inte kollektivt). Kan man inte försöka bjuda till lite grann? Måste munnen vara ett smalt streck och mungipan fräsa ett "NEIN!"?

 Syd blir sur, mina ögon mörknar, jag höjer inte rösten märkbart (däremot hör jag att jag är irriterad) och påpekar att; Kunden, dvs Syd, är viktigare in din förbannande (jag sa inte just det ordet) PC. Jag är säker på att ni bluffar säger jag och bäddar kanske inte för bättre stämning. Det fanns en till svensk som var med på Geneveplanet och missade samma plan. Hon fick en annan handläggare och en stand-by biljettb och kom med på flyget 19.30. Detta påpekar jag också och för då svaret: Byt handläggare om inte jag duger! sedan kom som sagt  Supervisor in som vi kan döpa till arbetsnamnet; "HELGA" in. Ingenting går och lik förbannat fanns det biljetter till Stockholm. Det förstod jag väl och det tänkte jag åter påpeka för surk ..,.....ja ni vet , men hon försvann någonstans. Via Sverige kunde jag få en biljett trots allt. Fredagskvällar på flygplatser, bevare mig väl, förra gången det hände var i Amsterdam och där var det också en dj...la surk......., ja ni vet....

Syd är oftast än en vänlig natur men dessa flygbolags nonchalans gör mig primitiv!

Dear Star Alliance, don not treat your customers like this! This story will continue..........
(Star Alliance represented by the Transfer desk at Zûrich Airport Friday June 26 17.30)

Nu blev det så att flygkrånglet blev ett huvudnummer och det var ju inte meningen utan jag tänkte berätta att jag  inte hann se mycket av Geneve men jag lyckades upptäcka en liten skivbutik nära hotellet och jag lyckades även få butiksägaren att stanna kvar en stund efter stängnng trots att han hade en date, tror jag, kan talade franska och det gjorde inte jag.

Dear owner of Disco Club! Thank you staying after closing time, I appreciated that! Look forward to listen to the two CD:s I bought. And music lovers when you come to Geneva; please visit Disco Club, 22 Rue Des Terreaux Du Temple. (Det betyder Skivaffären på gatan vid terrassen med Templet 22).



Owner of Disco Club
Photo:Syd James



(Jo nu var det så att när Frank Lampards mamma dog, för övrigt av lunginflammation, så bar Chelseaspelarna T-shirts under matchtröjan med RIP XX, nu kommer jag inte ihåg vad Franks mamma hette, jo visst ja Pat var det. RIP Pat så stod det och så drog man upp tröjan när de gjorde mål. Fint gjort tycker Syd. Och bara för att påminna er om grundläggande fakta: Pat var syster till Harry Redknapp just nu är tränare i Spurs, så var det med det. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0