The Boss is the Boss! Syd på plats!

Nu kom jag äntligen iväg till en Springsteen konsert. Jag har väntat och längtat och trots ett miserabelt väder så var torsdagens konsert på Stockholm Stadion en fantastisk upplevelse, vilka musiker i E Street Band. Vilken karisma Bruce har! Hans senaste CD kanske inte är hans bästa men ikväll växte även de låtarna och Working on a dream en klassiker redan. Jag skall jobba på min dröm: att se Bruce igen. Sedan vill jag se U2 (också)

Min vän L-san var med (ni minns väl honom från Sapporo i Japan): Så här skrev L-san idag: (L-san är sann Djurgårdare, sagt som en liten förklaring)

Pyttipanna och några öl på Limerick och sedan Stadion. Det brukar betyda hemmamatch. Men inte ikväll. Nu var det the Boss som hade intagit borgen. Förutsättningarna för en rock-konsert var inte de allra bästa. Det blåste, regnade och var bara 6-7 plusgrader. Publiken var "något" större än när blåränderna spelar. På grund av regnet gjorde alla som Kjelle och några fler brukar göra. Tar en extra öl och kommer i allra sista stund. Det innebar att det var enorma köer för att ta sig in. Men stämningen var god i kön. Jag lyckades dock tappa bort Syd och hans fru. Och sedan gick det inte att få kontakt via mobiltelefonen. Mobilnätet verkade fullständigt överbelamrat.

Hur som helst så bjöd Bruce på en magnifik konsert. Det var så att man bara stod där och gapade och glömde bort regnet. Dessutom glömde jag bort serietabeller, förluster, Zoran m m. Och det gröna mattan såg jag inte ett spår av. De första två timmarna av konserten skapade Bruce en näst intill elektrifierad stämning. Han började med "Who'll stop the rain" och slutade med "Twist and shout" och "Dancing in the dark". Gubbarna i E Street Band kan fortfarande.

Nu är det bara att drömma vidare. Om bättre tider. Både för ekonomin och för blåränderna. Förhoppningsvis ska det gå bättre med bara en boss i ledningen.
Ha en bra sommar!

Kopiera in dessa länkar och lyss!

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/webbtv/artikel_3012757.svd

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/webbtv/artikel_3012745.svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0