Country Doctor - inte de distriktsläkare jag minns precis

För ett par, kanske tre år sedan var jag i Dallas ett dygn eller kanske två. Snabba ryck över Atlanten och till Dallas och så hem igen, åkte måndag och var hemma onsdag igen vilket gör att mina tidsbegrepp fortfarande är lite suddiga. Hotellet jag bodde på var i alla fall inrymt i en historisk byggnad (Historical Building) låt vara att den uppfördes 1923 men i Dallas är det rikigt gammalt det..

Vi hade ett möte högt upp i ett glasat hus och där ropade värden och sa: "Mr Syd, come and have a look! Look over there, exactly there was President Kennedy shot to dead", och då kände man igen bilderna från TV och kände historiens vingslag.

Jag fick frågan; "Vad vill du se Syd, är det något du riktigt längtar efter?" Och ni som nu känner Syd vet svaret: "A Record Store please".

Vi for till Tower Records och jag bad personalen plocka fram "Dallas rock!" Och bland annat plockade de fram Country Doctor med skivan "The Body of Work" med låtar som "She got the pain (I got the suffering)", "No Broken Bones (Just broken feelings)" eller "She hasn´t had a headache since she left me" och andra liknande små alster.

Verkade spännande och det var riktigt spännande för skivan har aldrig gått att spela. Den var tom (vilket jag blev påmind om i lördags kväll när jag sorterade mina kära CD). Inget ljud så jag drog iväg ett mail till Tower Records, fick svar men sedan hände inget mer. Tower gick f ö i konkurs.......med Syd skojar man inte på det sättet nämligen ......

Nu i lördags slog jag till och skickade ett nytt mail, nu till något sjukhus i Dallas och vips fick jag svar och häromdagen kom en ny Country Doctor i ett kuvert från Dallas.  Det är några läkare som är bandet och då tänker jag på Dr Holmgren i Fagersta, eller dr Hammarström i Gränges och tror inte att det skulle svängt speciellt mycket om dom plockat upp en gitarr eller kört ett trumsolo på en rondskål eller bäcken...

Tänk så det kan bli med dom här skivorna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0