Nu är det kokta fläsket stekt - grisarna skållas levande!

Nu vill jag först betona att jag, Syd James, är djurvän men sedan måste jag få kommentera lite grann... Tydligen har de någonstans glömt att slakta grisarna innan man skållade dem!  Något liknande var det i alla fall. Jag hörde på radion och slakteriföreståndaren på aktuellt ställe gjorde en s k "pudel",  kröp till korset och tillstod att det här var inte bra, våra rutiner skall ses över!

Det håller vi med om, herregud tänk hur det skulle kunna bli; Just när man skall ta en bit av julskinkan då kutar skinkan iväg åt något håll, för att inte tala om grisfötterna.

Nej Scan och ni andra, se för tusan till att grisarna är ordentligt döda innan ni slaktar dem!  Annars kan det har  bli en riktig soppa det och ni får verkligen se till att hålla ordning i maten. Ligg still! vill man inte skrika när man skall stoppa i sig en pannbiff eller en liten smarrig blodpudding med lingonkål.
Det sistnämnda är f ö en traumatisk upplevelse från grundskolan. Tillsammans med fiskbullar i korintsås och köttsoppa med klimp är det något man försökt bearbeta hela sitt vuxna liv men fortfarande stockar det sig i halsen. .Nu klarar jag inte mer....... och bruna bönor......nej sluta nu, ge er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0