Syd reser runt, krockar med en tjäderhöna och ser ett nytt skyltrekord!

Jag sliter inte speciellt mycket på bilarnas lack och tänker dessutom på miljön (vattenåtgången) och följdaktligen uppmärksammas mina biltvättar när de väl inträffar. För några år sedan hade Syd en mycket bilintresserad granne som tvättade redan rena bilar (Syds bedömning). Vid ett besök i grann-garaget fick jag en gång en fråga om jag någon gång hade sett en burk med Bilvax! Jodå förklarade Syd: -En sådan där burk har jag också! - Jag gick till och med hem och letade fram nämnda burk men upptäckte då att utgångsdatum hade passerats med ja, ni tror väl inte det är möjligt men, med 17 år!

Nåja vad jag egentligen skulle komma fram till var att när man krockar med en tjäderhöna då behöver bilen tvättas! Det var förskäckligt vad en tjäderhöna lortar ner när man får henne i fronten i 100 km i timmen. Det var fjädrar, fågelbajs, blod och allt möjligt annat överallt.

Jag har farit vidare och kunde notera att ett svårslaget rekord nog är slaget! Under många år har skylten i Gnarp söder om Sundsvall innehaft rekordet: "Vi säljer mjukglass och bildäck" det är i sig en häpnadsväckande kombination men frågan är om inte halländska skylten med " Antikhandel och Strutsfarm" är strået vassare!?


Kommentarer
Postat av: grannen

=) =) =)

2009-05-15 @ 17:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0