Maybe it´s because I´m an Londoner..... (och katastrof är det)

var det någon som sjöng en gång i tiden. Vem det var kommer jag inte ihåg. Syd har varit i London på en liten tur igen. Fick ett par kvällar för egna små äventyr i den stora staden. Mitt resesällskap gjorde Londondebut som gav mersmak även om chocken på HMV fortfarande sitter kvar enligt uppgift. Se föregående artikel.

London i tidig höstskrud, fint väder och med den värsta finans-hypen borta är en trevlig upplevelse. Att sedan fotboll och skivor för alltid är prio 1 för Syd är liksom bara ett faktum.
Efter en del krångel och till slut ett inköp på den   s k svarta marknaden lyckades Syd et Co få biljetter till Fulham-Roma i EuropaLeague. Allt är utsålt i Londonfotbollen numer nämligen och priserna blir därefter. Så också på Craven Cottage. Om ni inte varit på Craven Cottage så ligger arenan vackert efter Themsens strand och man vandrar dit från T-banan genom ett grönområde.
Men det är det klart att vore det West Ham eller Millwall som spelade så valde man nog inte denna väg utan då höll man sig snällt bredvid tant eller farbror polishäst.

En katastrof kommer sällan ensam:

Hemma i Sverige kretsar livet kring Volvos transfer till Kina. Långsiktigt tror Syd detta är en katastrof. Kineser arbetar med låååååångt perspektiv och i slutändan tror jag Volvo blir en kinesisk bil tillverkad i Kina. Jag hoppas på andra alternativ.

En katastrof tycker jag också Leksands coach är. Ni har säkert noterat att han blivit bötfälld för uttaladen mot domaren i matchen mot AIK. Jag skall inte skriva ut allt men enligt Dalatidningar var uttalandet: "Ni har r-vkn-llat oss hela matchen". Hur försvarar sig vår Coach: Jo genom att påstå att; "?Nej det var inte sagt mot domarna utan jag sa det till våra egna spelare". Och?
Låg nivå säger Syd. I de bakåtvända kepsarnas rike kanske detta är gångbart, vad vet jag (jag har nämligen min keps framåtvänd) men låg nivå är det. Är det grabbighet eller bara dumhet? Syd har sagt det förut och säger det igen. Komplettera de lukrativa kontrakten med utbildning för spelarna, obligatoriskt 2 timmar per dag. Där får säkert "vår Coach" också plats. Kurs: "Vett och etikett baskurs 1: Hur man formar munnen till vettiga ord EFTER att ha tänkt".
Leksands varumärke är ett av de starkaste i Sverige. Solka inte ner Leksands IF tack! Lyft fram de värden som en gång gjorde Leksand till Sveriges populäraste lag (inte i Mora då men i övrigt). Spel och moralisk nivåhöjning tack! 


Kommentarer
Postat av: Börje Nordh

Hej

Det var ett tag sedan jag var inne här och läste dina skildringar från livet. Alltid lika trevligt att återkomma. Ha det så bra

2009-11-02 @ 15:06:13
URL: http://bornor.blogg.se/
Postat av: Syd

Welcome back reader from G! Ha det bra du också. Slå en signal i början på nästa vecka! SJ

2009-11-03 @ 20:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0