"Nu har man nog gått över den röda linjen"

Jag hade nöjet att lyssna en stund på P1 i morse när jag var på väg på ett kundbesök och hörde att någon pratade i "Ring P 1".
Inringaren hävdade att polisen i Göteborg gått, inte över gränsen, utan över den röda linjen med den där killen som avled i samband med ett ingripande.

Det lät lite roligt det där först med att man gått "över den röda linjen", men det kanske, oavsiktligt, (förmodar Syd) inte var så dumt. Man skall inte gå mot röd "gubbe" och kanske inte heller över den "röda linjen". Är den lika tydlig som gubben måntro?

Det brukar ju finnas en "röd tråd" i exempelvis ett politiskt partis förslag. Frågan är dock om alla partier kan ha en RÖD linje? Och kan man över densamma?

Nu kan ni kära läsare undra: Har du inte annat att tänka på Syd än sådana här totala oväsentligheter? Jo, är mitt klara och tydliga svar, det har jag!;

T.ex det underbara namnet på en bluesgrupp som jag såg i senaste MOJO tidningen; Dave Ellis and the Guilty Women. Eller skivtiteln "We thought the highway sounded like a river", det sista en rent meditativ titel. (Luta er tillbaka, tänk er det avlägsna ljudet av motorvägen, låter tryggt lika, dygnet runt, sus,  sus,  sus, som en flod som stilla flyter fram,  om nu inte en lettisk tradare körd på brännolja passerar förstås)

Nej som sagt andra viktigare frågor finns här på vår jord. En sådan fråga är hur Leksand överhuvudtaget kan få stryk med 5-0 borta mot Almtuna. Man får/kan inte vara omotiverad redan nu, efter sex sju omgångar, när man har 50 60 kvar.

Det är bäst att man slutar för ikväll för nu är man nog på gränsen att gå över den röda linjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0