Nu ligger man nog illa till eller kanske tvärtom beroende på

hur man ser det hela. Syd är i London i dagarna två och en halv. Om inte något hinns med på fritiden så hinns det, som ni redan vet, alltid med ett litet besök på en skivaffär.
HMV på Oxford Street är ingen liten affär.
Låt vara att Syd kanske inte ser typiskt brittisk ut.
Låt vara att Syd är i London för fjärde gången på fyra månader.

Men hur skall man tolka det när expediten, inför vittne dessutom (eftersom jag hade sällskap på HMV), säger;

- Du, dig känner jag ju igen, du är ju här ganska ofta så borde inte du nu skaffa ett HMV-kort? Och det är sant med igenkänningen, samma person expedierade mig förra gången och ställde samma fråga. Då sa jag "NO" idag sa jag "YES".

Endera köper jag för många skivor eftersom jag nu är igenkänd på Europas största skivbutik eller också ser jag ut som mitt eget passfoto, och det vore inte roligt kan jag säga, och därmed skulle ha ett utseende man minns.
Och det värsta med detta är att jag inte tycker att jag köper för många skivor.....

Nej fru Syd har nog rätt trots allt; Jag köper nog för många skivor i alla fall................för passfotot är inte bra, kameran ljuger lite, hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0