Titta vi flyger...........varannan lyfter och varannan landar?

Nu har askmolnet lämnat stora delar av det europeiska luftrummet, och åskmolnet har lämnat flygdirektörernas nunor.
Syd såg precis nyheterna på TV 4 där det rapporterades att "Nu lyfter vartannat plan". Nu kan man ju fundera vad som händer med den andra hälften av planen. Vi får hoppas att de överhuvudtaget inte försöker starta utan snällt står kvar på backen för annars känns flygsäkerheten långt borta.

Undrar om det är lika åt andra hållet så att säga? "Nu landar vartannat plan". Resten går de in i en omloppsbana runt jorden måntro?

Eller också blir det som den gamla historien om flygresan där kaptenen först meddelar: "Nu har vi tyvärr fått stopp i en motor men det är inga problem att flyga med tre". Efter en stund meddelade kaptenen igen "att nu har motor två och tre stannat, det är inga problem men det blir en viss försening". När kaptenen ytterligare en stund senare meddelade att "nu har tyvärr även vår fjärde och sista motor stannat". så yttrande en passagerare upprört; "försening och försening. Jag ger mig tusan på att vi blir sittande här uppe hela natten"...

Flygfrakterna verkar dock ha fungerat hyfsat för idag landade Rocky Ericksons nya CD tillsammans med "The Avett Brothers" senaste alster f ö producerad av Rick Rubin. Sedan var jag förstås tvungen att köpa Neil Young "Official release series discs 1-4". Ja, ja, ja ,ja jag vet vad ni tänker fråga: Har du inte dom förut? Och då säger jag bara; Jo. Men inte just denna utgåva.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0