Uffe, Patti och Syd James

Det har varit en hektisk tid en tid och mycket har hänt. Syd har avverkat inte en utan två Skåneresor, en påskrunda utan konstrunda, därtill hade man inte tid, sedan åkte vi hem och sedan ner igen med Fotbollslaget för träningsläger i dagarna fyra å så hem igen å så ner igen, nej nu skojar jag lite med er så här på slutet. Det var två gånger.
Världshändelser har stått som spön i backen, polskt plan slog i backen, för att inte tala om Baracken som gjorde utspel om kärnvapen. Något som jag för övrigt tror att Leksands IF måste skaffa sig om man någon gång skall ta sig tillbaka till elitserien. Eller en sån där Scud-missil! Nej idrotten är inte alltid rolig den.

Då känns det betydligt angenämare att kunna meddela att herr Syd idag införskaffat

1. Ulf Lundell "En öppen vinter" som innehåller CD med 11 nyskrivna låtar...och

2. Patti Smith "Just kids" CD-skiva medföljer

och när vi ändå tassade runt där på bokhandeln så övertalades jag att köpa

3. Jayne Anne Phillips "Lark & Terminate"   "......märkvärdig och självlysande...."

Det skall lyssnas nu och läsas och jag känner att det skall bli riktigt bra. Och våren känns i luften och snön smälter, fåglarna kvittrar och hundarna har bajsat HELA vintern ser man nu, och blommorna....., och blommorna...., nåja det mesta av snön är i alla fall borta. Och man känner hur vårkänslorna spritter i kroppen och man är tillbaka med nya framtidsutsikter och nu först skall vi titta lite på Premier League för idrotten är alltid rolig den och Leksand går upp i Elitserien nästa år och Lundell kommer till Skåne 21 juli och då skall jag äta pizza. Och nu skall jag dricka Tea!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0