Loggbok lördagen den 18 december 2010

Yngsta dotter Syd började jobba före 8 så det var bara att ge sig ut i vintermorgonen och med en barkspade försöka få bort isen från bilrutorna. -4 och lite regndis.... Hörde precis att Falun inte haft över 0 grader sedan 17 november, jag är tämligen säker på att vi inte haft över 0 någon dag i hela november. Så här kallt har det tydligen inte varit på 150 år och tyvärr undrar jag om det inte är lika med Leksands IF, nu föll man igår mot motståndare typ Borås.........

En av Leksands spelare uttalade i en intervju nu efter matchen (efter det obligatoriska sportfrågan; Hur kändes det?) att "Det är aldrig roligt att förlora en match under extratiden". Det kanske känns bättre att ta en förlust direkt under ordinarie speltid? Sportkrönikör Groth i regionens tidning påpekade att dyra spelare i hockeyn underpresterar, och även om jag saknar Bergmans skrivningar, så håller jag helt med Groth.

Hur som helst; en dag som denna kommer med största sannolikhet att gå i julpysslets anda; tvättvikning, strykning, dammsugare och andra små trevligheter. Jag har dock lagt in ett projekt för dagen; hur många armhävningar kan jag klämma in under dagen? Klart intressant tycker enbart jag själv men strategin är klar, jag kör 25 åt gången, tyvärr har jag redan lite huvudvärk efter de första 50 nu när klockan tickar mot 09.52.

Skjorttvätt ilagd, kaffet på g, 75 armhävningar (lite trött) 10.33.

Uppe i 100 nu 13.40, dammsugaren går på högvarv, skurtrasan far som ett tefat över kaklet, det är så kul...

Nu har vi skottat lite snö, fyllt på fågelmaten, är uppe i 125 armhävningar 14.41, nejdå dammsugaren har vi inte stängt av...asch jag gör 25 till nu på direkten; såja 150 nu kl 14.44.

Det är mycket nu; damhandboll semi, Premier League och skurhinken. Känner av i armarna och i nacken men vi kör 25 till: 175 15.43, blev jag lite yr måntro? Och vet ni, ingen CD spelad än, Grinderman hade nog förhöjt känslan..

Tydligen ordentligt snöoväder i England; Arsenal-Stoke uppskjuten och det tillhör inte vanligheterna, nu kör vi städning till Blackburn-West Ham och så skall vi väl försöka passera 200 nu, det känns i armarna och i nacken, kom igen NU; det gick bra! 200 16.31

Jag tappade fokus på e m, inte bra det här. Alla matcher utom två blev inställda och inget Chelsea-Manchester U imorgon. Det blev en DVD med Bruce Springsteen, fortsatt städning, ner till mormor och vips var klockan 21.40, snabbt ner på golvet; 50 till, minst 300 skall det bli, 50 kvar alltså, undrar hur lyckat det här projektet var egentligen?, 25 till, lite lätt illamående, 15 till, nu är det bara 10 kvar.

Jag avslöjade precis mitt hemliga projekt för övriga familjen.... ja om jag säger att jag möttes med beundran och /eller förståelse så säger jag fel....
Jag tyckte deras uttalanden var mer i stil med; "ojojoj så onödigt", "vilka ideer" (kan betonas olika och detta var inte den positiva varianten), "knäppt", ja mer i den stilen var det.

Jag gör de sista 10 nu och sedan lägger vi ner projektet.

För övrigt kunde jag precis notera att det var +1 den 14 november så räckte det med 150 år trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0