Många bomber är det

Lördagens terrorbomb i Stockholms centrum slog ned som en bomb i ett oförberett Sverige. Det fanns en förhöjd risknivå sedan ett antal veckor tillbaka och att Nobelhelgen var en lämplig tidpunkt att slå till på kan möjligtvis ha överraskat SÄPO men visst är det logiskt. All världens press och media på plats, första parkett; maximal uppmärksamhet!

Men skulle också kunnat säga att "Tranåsbo spängde sig i julhandeln", men vi skall inte skämta om detta. Tranåsbons handling var absolut inget ensamverk, timing alldeles för väl uttänkt.

Wikileaks avslöjanden slår ner som bomber lite varstans, i och för sig kan man tycka att det är bra att sanningen kommer fram men visst stökar det till det en del. När Wikileaks avslöjar Kinas "masterplan" och hemliga dokument från Burma då når man nya trovärdighetsnivåer.

Vidare slog Mona Sahlins avskedstal ned som en bomb på S-mötet härförledan och dessutom uppträder ett och annat bombnedslag på Svenska, Norska eller Finska Hollywood- Östermalm-, eller några andra fruar. Men tyvärr så ser många inte längre ut som några bombnedslag efter att ha lyft och dragit sig både hit och dit. 

Men vad går dessa Fruar ofta klädda i? Jo pälsar! Och vart brukade man köpa pälsar om inte hos Päls-Bruno i Tranås, ja ni ser själva, det mesta hänger ihop.

Nu skall dock sägas att många av mina funderingar enbart bygger på mina egna Wikileaks; jag har inte sett på några Östermalmsfruar och vad jag vet så är inte Päls-Bruno längre kvar i branschen så trovärdigheten kan man rätta ifrågasättas. Men minns jag rätt så hotades Päls Bruno av aktivister så ni ser att det finns i alla fall mycket som utgår från Tranås i vår oroliga värld.

Tranås bandylag för dock en tynande tillvaro och är inget hot mot vare sig Västanfors eller GBK så det är ju skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0