Så här skriver Trafikverket och kanske fortsätter de enligt nedan

Från Trafikverkets officiella hemsida:

Viktig trafikinformation

Stora problem med järnväg och vägtrafiken södra Sverige

2010-12-23 12:34

Akut trafikläge. Mycket besvärligt väglag med snödrev i Skåne, Blekinge, Kalmarkusten och Öland. Trafikverket kan inte garantera framkomligheten på det mindre vägnätet i dessa områden. Framkomlighet kan inte garanteras för någon väg i Österlen, inklusive riksvägarna 9,11 och 19. Problem även i j...

(sen tycker de nog så här egentligen:)

........jävla hela Sverige. Vi blir tokiga på det här förbannade snöandet. Det kan väl för faen vara uppehåll nu när det skall bli jul. Tågen är försenade, spåren spricker, vägarna blåser igen och om inte det vore nog så är det för kallt för att salta och skulle det gå att salta så har vi i alla fall ingen salt. Åh Hel...e också! Och själv fryser jag "ars... av mig", det skall fan vara generaldirektör för det här verket.
Så här var det aldrig förr, vad har jag gjort för ont? jag skulle ha blivit konsumföreståndare istället.

Så tror Syd att Trafikverket egentligen ville skriva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0