Det är inte bara i kinderna det biter

när kvicksilvret (gammal klyscha - för det är en digital mätare) kryper ner mot -30. Tog en långpromenad idag eftersom det aldrig blev "varmare" än -27 och då springer inte ens Syd James. Till och med kameran var med för att föreviga det vackra men kalla vinterlandskapet.
Ja nu blev det inte många bilder - inga alls egentligen för batteriet dog innan jag ens ha få kameran ur fickan. DET var bättre förr, för då kunde man ta kort även när det var -30. Nu är det ju inte ofta som dessa temperaturer visar sig men i alla fall.
Lite för kallt är det, det blev ingen skön och mysig promenad, jag fryser än fast jag kom för fyra timmar sedan. Det var inte bara i kinderna det bet som sagt, hela kroppen var angripen av ett köldbett. Jo jag vet att ni tycker att jag alltid är för tunt klädd men idag hade jag flerskiktsprincipen men det hjälpte inte. Nu blir det sit-ups och armhävningar resten av kvällen för att få upp värmen.
Annars har det varit lite spännande att följa Sky News och väderrapporteringen i UK. Dagens infrastruktur är inte byggd för vinter- inte ute i Europa i alla fall. Nu skall vi se om Arsenal kan spela på Emirates ikväll, det är en viktig fråga det.

TV brukar inte ståta med en tablå som gör en alltför upphetsad men igår var det bra på 1:an; Collision - en deckartyp av klassiskt engelskt snitt, katastrof på K2 och sedan 25-års firande för Rock Hall of Fame. Det var bra det.

Värst vad positiv jag låter så här på nya året.....

På nyheterna i morse läste man upp att det varit årslägsta temperatur under natten i Hem aván, låter som en fransk ort, tycker ni inte? Men det vara gamla Hemavan som avsågs....

Kommentarer
Postat av: Vedeldar'n i västerdalom

Infrastrukturen är känslig. Tåget från Rågsvedens centralstation mot huvudorten Borlänge var inställd pga kyla imorse. Även om vedlagret är fyllt så vad hjälper det vid strömavbrott? Cirkulationspumpar som blir stillastående gör ingen värme. Ett dygns strömavbrott skulle leda till katastrof vid minus 30. Huuh...

2010-01-07 @ 13:10:55
Postat av: Syd James

Strömavbrott och strömavbrott, koppla en gammal klassisk cykeldymano till cirkulationspumpen så blir det varmt både i huset och i tramparens kropp.

2010-01-10 @ 19:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0