Barack Obama ökar pressen på BP, det gjorde Syd James också!

Det blåser allt snålare kring oljebolaget BP och dess ledning och ordförande: Ni kan läsa artiklel i Dagens Industri bland annat. Barack är riktigt förbannad och VD:n klagar på att han får jobba för mycket....
 
Vem offras först; VD:n eller Svanberg. Ödmjukhet och hårt arbete mina herrar! det är en gigantisk miljökatastrof ni orsakat. Jag vill nu bara påminna om vad Syd James skrev redan den 30 april (nästan lite som Saida, den gamla spågumman);

Knappt hann gamle Ericssondirektören Svanberg få det riktiga hjältejobbet som ordförande i British Petroleum (BP) innan helvetet brakade loss i Mexikanska Golfen. En exploderande oljeplattform och tillhörande massiva oljeutsläpp.

Nej, Syd hyser absolut ingen skadeglädje det vill han med kraft betona men jag är rätt säker på att Carl-Henric Svanberg svär så att det hörs; varför i helvete just nu? Nu när jag kunde njutit av höga oljepriser och en därmed följande bonus? varför skall livet vara så orättvist?

President Obama ville han säkert träffa men inte under nuvarande förhållanden; i det som kan bli den värsta oljekatastrofen någonsin. President Obama å sin sida ångrar säkert sitt beslut om att tillåta nära-kusten-utvinning av olja.

Många är med rätta upprörda och här kan man definitivt inte ´"gjuta olja på vågorna" för det är precis det som är problemet. Ve och fasa är det!

Nu skall man försöka bränna bort oljan på havsytan innan den når land och de unika värden som riskerar att förloras och mexikanska golfen tenderar att bli ett Waterloo för både BP och Carl-Henric.

Skulle nu oljan fortsätta att pumpas upp samtidigt som "Hurricane-säsongen" närmar sig då blir det inte roligt, och Carl-Henric får avgå och mexikanska golfen döps om till "Svansjön".

Jag sätter 20 spänn, någon som sätter emot?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0