In the summertime

den gamla låten med Mungo Jerry har jag inte med på min "sommar-CD" som jag nyss färdigställt och som kommer att bli en liten sommarpresent till mina vänner vare sig de vill ha den eller inte. Den är ganska snäll, speciellt i början, nästan så snäll så jag själv börjar fundera vad det är för fel. Men så klämmer jag in låten "Monkey" med Richard Lloyd som låt sex och då skaver det lite i både örat och själen.

Först hade jag tänkt göra en temaskiva på Oljan i Golfen som jag tjatar så mycket om men nu skall ju Svanberg träffa Obama eller om det nu inte var tvärtom. Skall bli spännande att se vad som kommer ut. Berg o Bama låter nästan lite som Pettersson o Bender tycker jag.

Sommaren är avkopplingens tid. Bland annat får man sådana här så trevliga mail;

Unna dig en tidning i sommar!

Passa på, prenumerera till solskenspris
nu när du äntligen har tid att läsa!

Beställ en sommarprenumeration»

Koppla av med din favorittidning på stranden, i hängmattan eller i solstolen i sommar. Njut av att du äntligen har tid att läsa, kryssa, få idéer och sommartips.

Välj din favorit bland 29 tidningar och magasin från Aller media – för bara 159 kr!

Vill du ha hjälp att välja?
Här hittar du alla tidningar från Aller media – just nu till solskenspris.

"Solskenspris" - solen lyser mest sin frånvaro så det lär väl bli billigt.

Själv ligger jag väl en fyra månader efter redan på de tidningar som jag HAR unnat mig, solskenspris eller inte.

Hur som helst. sommar-CD:n, en ny tradtion?  Vi får se; min musik trivs inte bäst i öppna landskap utan det skall nog vara lite mörkt och "nervigt" så där. Bland-CD är det. Vill du vet mer om den, varsågod:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0