Knätofsarna lämnar jag hemma, säger Syd James

mycket bestämt, midsommar och små grodorna får ursäkta.
Det har varit mycket nu; ett tag, och jag vet att ni kära läsare undrar om Syd redan tagit en Midsommar-siesta men så är inte fallet. Fallet är istället; Fotboll! VM kanske inte sprakar men som vanligt så tar det sig efter första omgångens ängsliga "vi får inte förlora"-spel.

Frankrike, Italien och Danmark har gjort sorti. England, Spanien eller Tyskland, kan de försvara de europeiska fotbollsbastionerna? Nja, nog tycker jag det lutar åt Sydamerika, kanske en underdog som Uruguay når långt. Vi får se. Hjärtat slår som vanligt för England men imponerad av spelet är jag inte ännu. Och England-Tyskland på söndag blir en rysare.

Annars har man ju haft svårt att släppa den oerhörda romantiska känsla som man burit på sedan förra lördagen. Nu överdriver jag.

Barnes & Noble i USA sköter leveranserna; nu lagom till midsommarhelgen så landade bland annat nya Anders Osborne CD "American Patchworks". Anders O är en annan artist som Randy i USA introducerat. Thank you Randy! I really enjoy the new CD; more rough than the last one!

I övrigt skall jag lyssna på en ny bekantskap "Grace Potter and the Nocturnals", har ingen aning vad det är men visst låter namnet lite häftigt..

Glad midsommar!

-Grace Potter, are you coming? We are dancing something called "Little frogs" hännä, å ta mä däg Nocturnals å´*.
Ja det låter lite häftigt, eller hur?

*När det är midsommar skall man prata lite så där nationalromantisk som ALLA i Dalarna gör.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0