Nu får du ge dig, vi hinner inte, sa Syd mycket bestämt!

Vi blev lite oense,  fru Syd och jag, en kvällen i veckan:

- Nu måste vi tvätta veranden, sa fru Syd!

- Jag hinner inte, så det blir ingen rengöring sa jag mycket bestämt, jag tror till och med att jag sa "fan" vi något tillfälle.

- Veranden SKALL tvättas innan fredagen!

- Nej, det får vara som det är, vi hinner inte, sa jag! Jag tror till och med att jag sa "För fan" vid något tillfälle.

I alla fall så håller jag med om att det blev bättre när jag tvättade veranden med min Verandatvättmaskin, såpa och eftertorkning. Luktar gott gör det också!

. Vi måste plantera mera blommor, vi kan ju inte ha tomma krukor som står och skräpar nu till studenten, sa fru Syd!

- Nu får du ge dig sa jag, vi hinner inte, vi har fullt upp ändå! Jag tror till och med att jag sa "jävla krukor" vid något tillfälle.

Men jag håller med om att det blev bra, med blommorna. I krukorna som stod där och skräpade. Tänk vad man hinner med ändå.

- Har du fått igång fontänen? Ja det var fru Syd som frågade.

- Nu får du ger dig, sa jag, vi hinner inte!, jag tror till och med att jag svor lite igen. Typ "jävla fontän" eller något sådant

Men det är allt trevligt med lite porlande vatten så här i trädgården, det håller jag med om.

Det här med trädgårdsfontänen gav mig dock en idé om att jag skall erbjuda BP och Barack Obama mina tjänster. De behöver ju någon som stoppar den här oljeläckan, jag tror jag är mannen för uppdraget:  Vår fontän sprutar alltid glatt ett par dagar efter att jag rengjort den, sedan är det stopp!

- Samma procedur igen. Jag öppnar och sedan stänger den igen. (Man hör lite vattenpys av och till, det skall erkännas) 
Så jag tror jag är en naturbegåvning på området, jag skulle kunna ta med vår lilla trädgårdsfontän, placera den över borrhålet I Mexikanska golfen,  full sprut ett par dagar och alla skulle misströsta, men så, stopp!
Inte en droppe efter två dagar, det ni!

Men det är förstås med mig som med BP, jag har inte testat mina åtgärder på 1500 meters djup och jag kan inte heller lova något bestämt! Men ett försök skulle det i alla fall vara!

Rätt skönt att studentveckan är över.




-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0