20 grader och 20 cm senare

så funderar Syd vart våren tog vägen. Igår njöt man av strålande sol och 12 grader varmt, joggingturen gick som en dans. (Ja, jag kanske har några andra steg när jag dansar men å andra sidan så dansar man inte så ofta).
Idag var det snöskovel fram och nu pekar gradantalet på -10, minst 20 cm nysnö kom det igen så vart tog du vägen, våran vår?

En annan fundering man kan ha är över Island där ett vulkanutbrott nu sprider både sot och lava över landet. För en tid sedan var det bankgubbar som förorsakade ett mentalt vulkanutbrott där islänningen i gemen svor så det osade svavel.
Undrar om den geologiska aktiviteten nu tagit vid när finanskrisen inte är lika mycket på tapeten som tidigare även om nu Grekland, Spanien, Portugal, Irland och just vårt kära Island närmar sig en vulkanisk avgrund. Ni som är trogna och minnesstarka läsare av herr Syds blogg minns att just detta med den finansiella oron på Island även fick återverkningar i Premier League där West Ham helt osannolikt köptes upp av en isländsk herre i kostym. Nu hänger även the Hammers på en skör tråd och söker nya ägare och en mer passande ekonomisk kostym.

Och på tal om ägare tycker jag faktiskt att Chelsea skall hitta en ny ägare; jag kan inte känna som jag gjorde förr; Hade det varit för ett antal många år sedan och Chelsea samma vecka förlorat mot Inter i Champions League och sedan spelat oavgjort borta mot Blackburn då hade man känt sig som som en isländsk bankman mitt in en lavaström*.............nu tycker man det är bra att till och med en underdog som Blackburn klämmer till med en kvittering.

Och så börjar kvalserien i Hockey.

Nej nu blev det mycket på en gång.........för nerverna


* Ni funderar hur en isländsk bankman mitt i en lavaström känner sig? Inte bra, kan jag säga och nu sätter jag på nya Graham Parker en stund så man får frid i sinnet.

(Red.anm: Syd är lite återhållsam med den där islänningen i lavaströmmen- det är nog all snöskottning mitt i fotbollssäsongen som gjort Syd lite trött ........).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0