"SJ vad god dröj, din plats i kön är nu 21" då far tankarna

iväg och jag börjar bläddra bland några av de skivor så råkar stå just där; på hyllan vid telefonen. "T" och "W" råkar det vara, i den ordningen.
13th Floor Elevators "Bull of the Woods". Släpptes i original 1969, undrar hur Rocky Erickson mådde då måntro? och titta där har vi "The Grizzly Man", Werner Herzogs dokumentärfilm om Timothy Treadwell som levde och dog bland Grizzlybjörnar uppe i Alaska. Fantastisk film med musik av Richard Thompson, den gamle folkrockaren från UK.
Jag köpte de flesta av hans och Lindas remasterade skivor ser jag nu när jag bläddrar vidare. "I want to see the Bright Lights Tonight" är ett av min favoritspår.
 
Asch smög sig TOTO in här?, studiobandet som jag aldrig gillat riktigt även om de gjorde några bra FM-radio låtar. Egentligen köpte jag aldrig TOTO heller när jag nu tänker efter, det var en felleverans från HMV i England. Jag retunerade halva sändningen för de hade i alla fall ingen koll på vad de skickat. Två stycken TOTO till och med, ospelade. John III gillade TOTO.

-Du är fortfarande placerad i kö, du har plats 19

Traveling Wilburys, vilken fantastisk supergrupp det var; Tom Petty, Bob Dylan, George Harrison, Orbison och Jeff Lynne, sanslöst.
Ja visst ja, Richard Thompson "Starring as the Human Fly", nej inget jag spelar för fru Syd. Knepig skiva. Köpt på HMV i London ser jag £14,99.

Hemkopierad Walter Trout and  the Radicals, ja visst ja, de skickade Randy till jul för några år sedan. Undrar hur de har det borta i Minnesota och St Cloud?

"Pour down like Silver" ännu ett av Richard och Lindas alster, står där bredvid "Hokey Pokey"

-Du är fortfarande placerad i kö, din plats är nr 18

Tinariwen "Aman Iman; Water is life". Ökenrock. De var uppe på Urkult för ett par år sedan, borde ha sett dem men det var lite dyrt tyckte stämman, sen lördagskväll uppe i Näsåker. Ja, så det kan va´.

Titta, Thin Lizzy "Live and Dangerous" av många ansedd som en av de allra bästa Liveskivorna. Såg dem på Hovet någon gång kring 1979-80, vi hade den blå "Folkan" kommer jag ihåg. Samåkte från Västerås och när vi kom tillbaka så hade de slangat ur all bensin. "The Boys were back in town".

-Du är fortfarande placerad i kö, din plats i kön är nr 16.

"Don´t believe a word" sjunger Lizzy på spår 11 och det är det närmaste spår man kommer den här kvällen..

- Hördu, fru Syd, nu skiter jag i det här! Nu har jag suttit i 20 minuter och är fortfarande bara på plats 16!!

-Ha tålamod, säger fru Syd

-I helv... heller, de vill inte har några kunder på SJ och nu känner jag mig både "Live and Dangerous"! och jag vill hellre se "The Bright Lights Tonight" än att sitta här och mögla. Nu lägger jag på, sedan får TOTO sjunga "Hold the line" hur mycket de vill!

-Du är fortfarande placerad i kö, din plats i kön är nr 16. "Suicide" sjunger Lizzy och det blir det om jag inte lägger på direkt!!

-Vi måste få biljett, säger fru Syd

-Nu har jag lagt på,  Sha la la!! (Thin Lizzy spår 15.)



Kommentarer
Postat av: Leifsan

Hur gick det med resan? Hur är den senaste med "Band of horses"?

Varma hälsningar

Leifsan

2010-05-26 @ 10:27:06
Postat av: Syd

Biljett blev det på tåget och Band of Horses måste jag nog smälta lite till. Känns aningen annorlunda än de tidigare.

2010-05-27 @ 17:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0