Stora frågor tynger inte Syd

Det grekiska dramat fortsätter att sätta spår i de europeiska börserna, ni som regelbundet läser Syd är inte överraskade av någonting, ja nu överdriver jag lite kanske men, att finanskrisen skulle vara över har vi ju avfärdat tidigare. Vi får nog se det som en strukturell förändring som varaktigt ritar om vår världsekonomiska karta.

Bråk i Thailand mellan rödskjortor och gulskjortor, det skulle nästan kunna vara ett huliganbråk av "bästvärsta" slag.
 
Nordkorea hotar med krig för att man själva har sänkt ett fientligt fartyg.

Men dessa saker tynger inte Syd inte. Nej då vill det till tuffare rubriker som till exempel:

"Annie Lennox växte upp utan badrum"  eller

"Få livstidsdömda återfaller i brott" eller det allra tyngsta reportaget i veckan;

den lokala tidningens djupa reportage över två sidor med stor bild med en sörjande som lägger blommor vid trottoarkanten. Bussolycka? Nej då, utan katten Felix (eller vad han nu hette den lille rackaren) överkörd på gatan! Och han blev inte äldre än 8 månader. Nu krävs krafttag mot trafiksituationen.

Det här är saker som berör och väcker Syds luggslitna uppmärksamhet.

Annie L påminner om Monty Python sketchen där man överträffade varandra om taskiga uppväxtförhållanden. Någon växte upp i en skokartong och någon växte upp utan uppväxt till och med.

Att livstidsdömda återfaller i brott borde inte vara en nyhet. Ingen livstidsdömd borde under sin livstid kunna återfalla i brott även om Syd nu vet att livstid inte är livstid i det här fallet. Det kanske vore trevligt att tillämpa i verkliga livet;  - Det här är din utmätta livstid hör man honom säga och så lever man på år efter år och börjar bli lite orolig och då helt plötsligt så säger han igen: Nja, jag bara skojade lite grann förut, här får du 25 nya år! Inte så dumt.

Det här påminner mig om rökningens förkortande effekt och tuffa rökare i 22 och ett halvt års åldern som säger; om jag blir 73 eller 74 spelar ingen roll. 

Fråga en 72 åring vad hon/han tycker...

Nej, nu blev jag lite tungsint ser jag och vad passar då inte bättre än att berätta att jag väntar på "Band of Horses" nya CD och två stycken med "National".

Nu är jag lättsint igen. men överväger i alla fall att sluta med den lokala tidningen; herregud lite krav måste man få ställa; inte ens färg på den där bilden. Och det var ju ändå Felix, Findus, eller nåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0