Syd famlar i mörkret

Syd tog sig en liten tur söderut häromdagen, jag igår var det egentligen. Eftersom jag hade ett möte 50 mil från hemmet med start redan 09.30 morgonen därpå så tänkte Syd vara lite smart och åka en bit redan kvällen innan för att inte behöva gå upp vid 2 halv 3 tiden för att hinna fram.

Glad i hågen bokades sent på onsdag kväll ett hotellrum "söder om Gränna" med den glada inbjudan, "du åker fortsätter mot, förbi Gränna - det är tre skyltar, du kan inte missa".

Jo det kunde jag. Kom iväg först vid 21-tiden och vid 00.30 passerades Gränna första gången. 01.25 passerades Gränna för andra gången, denna gång dock från Söder. Och  nu var frågeställningen; "Vad sa damen egentligen? Var det mot Gränna eller förbi Gränna? Förbi hade jag åkt och neråt Jönköping var det bara att konstatera faktum, jag HADE missat de där tre skyltarna som jag inte kunde missa. Ingen att fråga; det är nämligen inte så mycket som är öppet vid 01-00 tiden på en motorväg. 118118 blev räddningen, de fick fram en karta och vid 02.00 tiden kunde jag lägga mig på örat. Det blev liksom tvärtom som ni ser; istället för att gå upp vid 02-00 tiden för att hinna fram fick man nu gå och lägga sig den tiden för att hinna fram.

Det spelade ingen roll att jag hade mina nya CD-skivor i bilen, jag konstaterade inte bara faktum; ojdå så synd att jag missade den där avtagsvägen för några mil sedan. NEJ jag blev lite irriterad. Kunde inte lyssna koncentrerat och nog tusan kunde jag helt plötsligt se där där tre, tidigare helt gömda??, skyltarna. Och då sa jag till mig själv; Din förb----de.....

Nu skall dock sägas till mitt försvar att jag körde fort, var jättetrött, det var mörkt och...........vadå? Inte köra så fort, när man är trött och det är mörkt. Vaddå dåligt försvar? Ja men........

Kommentarer
Postat av: Leifsan

Jag blev inte riktigt klok på hur du egentligen körde. I helgen ska jag lyssna på Willies senaste. Ha det gott!

2010-05-07 @ 12:43:45
Postat av: Sarpan

Att vara här och nu! och ingen annan stans....

Postat av: Syd

Nej, jag funderar själv också, fortfarande. Hur jag körde alltså?



SJ

2010-05-09 @ 20:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0