Ikväll skulle det bli spela av

eftersom fru Syd är bortrest liksom yngsta dotter och äldre dotter jobbar. DÅ tänkte jag att DÅ skall jag spela och jag skall spela riktigt högt!

Jag skall sitta vid brasan och låta gitarrerna smärta hörselgången och basen skall få hjärtat att slå i takt. Men först skulle jag springa, äta, se på Skavlan och sedan spela.

Jag har ett svagt minne av att Stefan Holm förlorade "På Spåret", sedan såg jag "Skavlan" en stund, det minns jag mycket väl och
nu vaknade jag till för en liten stund sedan,  precis i ett Sopranosavsnitt och klockan är 23.40 fast den alldeles nyss var 20.15.

Jag har inte ens rört en CD ännu, jag tror jag är gravid nämligen, för då mår man illa har jag hört. Men det börjar släppa lite nu så jag kanske kan sitta en stund vid brasan och låta gitarrerna smärta hörselgången och basen få hjärtat att slå i takt.

Eller också lägger jag mig och läser några timmar. Jag brukar läsa några timmar på kvällarna nämligen, och timmar blir det om jag lägger ihop en månads sammanlagd kvällsläsning. Ja i alla fall två timmar kanske det blir - undra på att fru Syd undrar om jag VERKLIGEN skall läsa DN från den 14 oktober. Jajamensann! Det skall jag! Jag skall läsa ifatt.
Men inte i kväll för nu skulle jag ju lyssna på musik..........undrar om Stefan Holm verkligen förlorade förresten?

Kommentarer
Postat av: Grannen

Låter härligt att flyta bort i drömmarnas land,avkoppling o avslappning behöver vi i massor. Det är inte alltid kroppen lyssnar på knoppen..............

2010-11-28 @ 16:38:40
Postat av: Syd James

Jag brukar citera en gammal Grängesbergare när dett tema kommer på tapeten: "Kroppfaen skall lära sig vem som bestämmer"...

2010-12-04 @ 23:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0