Nu skriver vi inget mer om kungen, inte idag......

Utan istället lugnar vi ner våra känslor och tar in All Hel gona (uttalas ej på engelska) som det skulle kunna heta numer när sär skrivningarna står som spön i backen. Jag noterade precis nu när jag sprang genom citykärnan (inte träning utan nära till stängning) att jag passerade en skylt med:

Personal
Parkering
 
Det skall nog ses som en uppmaning Personal! Parkering!

Jag vet att Warren Zevon-veckan upphörde redan förra veckan men i denna vecka fick jag hem en Zevonskiva med en låt som jag hade glömt och som jag inte kan undanhålla er. Som ni vet så är det inte viktigt att sången är klokren på varenda oktav, gitarren får gärna ha lite distorsion, men det måste finnas hjärta, äkta hjärta. Så släck nu lampan, ta er några minuter med ordentlig tryck i ljudet (dvs vrid upp volymen) och glid in i helgdagsaftonen med ett saligt leende på läpparna. Inte bara Zevon utan att par andra "favissar" får hänga med:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0