Ray Wilkins-effekten eller?

Chelsea har nu förlorat tre av sina fyra senaste Premier League matcher, och bara presterat ett ynka mål. På något vis sammanfaller denna temporära (?) genomklappning med en intern strid mellan Ray "Butch" Wilkins å ena sidan och Abramovich och VD:n på andra sidan. Från början talades om en lönekonflikt men initierade källor talar nu om en annan orsak.

Ray som har ett nästan 40 årigt förflutet med Chelsea har tydligen utryckt att "Om ni någon gång hade spelat fotboll så hade ni förstått", det föll inte i god jord och silkessnöret var ett faktum. Det påminner lite om Ingemar Stenmarks klassiska uttalande: "Det är svårt att förklara för dem som inte begrip´".

Det kan finnas fler förklaringar men något sätt saknas det där lilla extra på slutet som avgör om bollen går in eller strax utanför. Offerviljan, hettan, nja, något är fel.

Nu är jag inte i den positionen att jag känner vare sig Ray eller Roman, men hjärtat säger Ray och det räcker.

För övrigt kan jag berätta att Julskivan nu fått sin slutgiltiga "cut", det blev ett par justeringar på slutet och nu är Syd nöjd. Och eftersom advent närmar sig, och det skall städas och putsas så kommer jag nog att redan nu börja min "distribution" till "behövande", det kan behövas lite andlig spis förutom de vanliga spisaktivteterna. Det går liksom lättare att städa till bra musik på hög volym. Tänk er när skurvattnets vågor i hinken ligger i takt med basgångarna från Government Mule eller annan basbaserad musik då känns det liksom lite lättare. Nu är Mule inte med på julskivan men ni förstår principen.

Nu skall jag styra stegen till vedhögen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0